Twintips, hjälp!

Axson

Ny medlem
Twintips, hjälp!
Nu är det såhär, att jag i nuläget kör snowblades. OCH INNNAN NI BÖRJAR FLAMA så vill jag bara förklara mig lite; Jag fick ett par snowblades i julklapp för ett par år sedan och hade då en polare som tvingade ut mig i backen med dessa, och sedan dess så har jag inte vetat bättre än att köra med snowblades.

Men nu när jag har kommit till mina sinnes fulla makt så överväger jag att byta till twintips, dels för att alla hatar snowblades (vilket jag inte visste förrän jag hittade till FR :P), och dels för att jag på senaste säsongen märkte att jag glider så jävla mycket ostabilare i backen än alla andra. Jag kör rätt mycket i park så så har jag hört att twintips är ett bra val. Jag vet inte mycket om twintips mer än att de är anpassade för park-åkning och vill därför ha era åsikter

Ses i pisten, eller utanför.

Twintips, hjälp!
Axson sa:
Nu är det såhär, att jag i nuläget kör snowblades.
HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHHAHA omg jag dör..

jefvla 0a,

de är värt att bli avsängd för att håna dig.. HAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHA !!

Twintips, hjälp!
roligast är att han är 18 år. åker förmodligen och hoppar på hörnen av kickarna till railsen, och kanske rakt fram på de bredaste boxarna.. HAHA

Twintips, hjälp!
Ja typ, men man måste börja nånstans ;)

Jag kanske kan ta lite lärdom av dig? Har du några tips?

Skicka ett FR-mail

tillbaka till topic, tack

Twintips, hjälp!
Axson sa:
Ja typ, men man måste börja nånstans ;)

Jag kanske kan ta lite lärdom av dig? Har du några tips?

Skicka ett FR-mail

tillbaka till topic, tack
dude.. bygg bc hoppp med skön ganska brant landning.. och mycket snö, sen äre bara att kaskta dig ut.. ! testa vafan som helst..

BC= back country = terräng ...

^mena man kan ju itne åka bc me blades så du visste nog itne va de va..

Twintips, hjälp!
Det låter sjysst, det blir till å testa när jag får mina twintips. Ja jag har bestämt mig nu för att köra på de.

Twintips, hjälp!
aa, har kollat runt lite på just public enemy och dom verkar sjysst som fan

ska kirra ett par begagnade och köra med. får använda bladesen som skydd för pjukksen istället ;)

Twintips, hjälp!
AlwaysCrash, vad *** är ditt problem?

Axson, det är bra att du skippar bladsen, det är mest roligt för de som endast åker på skidresa med skolan. Finns massor med twintips. Gå till en skidbutik, tex alpingaraget om du bor i stockholm och fråga personalen.
K2 gör bra skidor om man är nybörjare tycker jag eftersom de är sjukt lätta att hantera.

Twintips, hjälp!
Monis sa:
AlwaysCrash, vad *** är ditt problem?

Axson, det är bra att du skippar bladsen, det är mest roligt för de som endast åker på skidresa med skolan. Finns massor med twintips. Gå till en skidbutik, tex alpingaraget om du bor i stockholm och fråga personalen.
K2 gör bra skidor om man är nybörjare tycker jag eftersom de är sjukt lätta att hantera.
Hehe jaa, jag försökte ta det med en klackspark iom att jag vet hur folket på FR står när det gäller snowblades.

Tack för tipsen! Jag är för närvarande i Stockholm och tänkte rådfråga lite mer runt längd etc. då man är nybörjare för twintips (har ändå kört blades i 2 år, believe it or not..) och sen kanske köpa ett par riktigt sjyssta begagnade.

Tack för de KONKRETA tipsen Monis

Tillbaka
Topp