Tyrolia mojo 15

Aspens

Medlem
Tyrolia mojo 15
HEJ!
jag har precis köpt ett par skidor och åkte för att få ett par bindningar monterade på dom. Då fick jag ett par tyrolia mojo 15, tänkte bara höra om det är någon som vet nått om dom?

Tyrolia mojo 15
Dom känns som en bindning i metall och de fungerar som en vanlig bindning;)

Allvarligt vad menar du?

//H

Tyrolia mojo 15
Den skall vara rörlig på alla bindningar. Däremot om du sätter i pjäxan och skruvar in din-skalan som du vill ha den så då skall den inte vara rörlig.

//H

Tyrolia mojo 15
Tja, har haft Mojo 15 bindningar i ett par år nu och måste säga att dom funkar sjukt bra. Är själv 185cm och 86kg tung och har snittat runt 70- 75 skiddar per år och har inte haft det minsta problm med bindningarna. Helt klart ett bra köp..........frmförallt prismässigt....
Kör så det ryker /R

Tyrolia mojo 15
Ja jag har kört på de i ett par oxå. Och sålt och monterat ett gäng Mojo 15.

//H

Tyrolia mojo 15
KORT OCH GOTT.
DET AR EN RACEBINDNING MED FREERIDEDESIGN.
SEN HUR DU STÄLLER IN BINDNINGEN ÄR EN ANNAN VIKTIG FAKTOR
SE TILL ATT FÖRSPÄNNINGEN ÄR RÄTT OCH ATT DIN SKALAN ÄR RÄTT FÖR DEJ VIKT/STORLEK/KRAFT.
DETTA FÅR DU HJÄLP MED I EN RIKTIG SKIDBUTIK.

DEN FÅR 5 av 5 om du frågar mej.

PS JON OLSSON KÖR MED DENNA BINDNING.:-)

LYCKA TILL.....:-)

Tyrolia mojo 15
tack:-)
Jag fixade den på skidbytarboden och det verkade som att dom visste vad dom snackade om... men jag hittade inte den på listan över andra bindnigar så jag vart lite orolig....:S

Tyrolia mojo 15
Jag skulle säga att Mojo15 är en rätt värdelös bindning om man ska utgå från egna erfarenheter. Den höll väl en halv säsong innan den var helt utsliten. Försäljaren sa att det var en för klen bindning för att monteras på stora skidor där speciellt krafterna längs skidans axel blev en för stor påfrestning. Samtidigt bytte jag en annan Mojobindning med exakt samma symptom. Problemen kom naturligtvis tillbaka. Tyrolia gav mig nya bindningar alla tre gångerna (den sista orkade jag inte ens reklamera) så det fanns väl inget att klaga på från deras håll. Men med tanke på att det helt enkelt inte var en bindning att lita på så pyntade jag några istället några extra hundralappar och bytte till Salomon 916. Sen dess har jag aldrig haft några problem. Kul att ni andra har varit nöjda med era Mojobindningar.. Jag har en som är åkt två dar som säljs ganska billigt, det sitter ett par skidor monterade på dem också.

Tyrolia mojo 15
Jag har kanske bara varit extremt otursförföljd då. Extra skönt för er butiker som sålt bindningen utan problem, det måste ju annars kännas en rätt bra kollektiv smärta i butiken när någon kraschar pga av en defekt mojobindning där ute. Alla ni som så varmt rekommenderar denna "fantastiska" bindning som aldrig strular, handen på hjärtat, om ni får välja mellan Mojo och 916s/STH916/920s/osv, vad väljer ni? Vilken bindning litar ni mest på? Och svarar ni nu "Salomon, men den är ju dyrare, DIN-skalan går ju lite längre osv..." så har ni ju redan bevisat att det här med lita på en bindning är ett relativt begrepp.

Tillbaka
Topp