tyst på bräd forumet

Swedda

Ny medlem
tyst på bräd forumet
tycker det är väl lite inlägg här så jag tänkte försöka dra igång en rolig sak vi kan fajtas om! ;)

vill att alla som åker bräda skriver vilken bräda, vilka bindningar och vilka skor dom gillar bäst... och självklart varför! ... inte bara "BURTON ÄR BÄST" det är rätt ointresant ... kom igen nu grabs å flicks ... berätta varför just dina prylar är bäst!.... jag börjar väl då ....

jag har Burton charger med burtons freestyle bindningar och burtons freestyle boots ... om dessa grejor är bäst kan jag inte säga .. men att jag tycker att prylarna passar mig perfa kan jag säga! ... brädan tillhör burtons lite "sämre" men åker du halvbra och vill både hoppa och lägga en 1:a ibland så är detta brädan för dig ... bindningarna är godkänd, men inte helt nöjd med dom ... fick gärna sitta lite bättre på foten ... klämer lite väl mkt ... Skorna: HELT underbara .. 2k betalade jag ... å dom är värd vartenda öre ... mums ... sitter som en smäck på foten ... tyvärr kan jag inte jämnföra dessa prylar med andra eftersom det var länge sedan jag åkte, innan förra säsongen .. hadde ett uppehåll på 5 säsonger ... å vill inte jämföra mina nuvarande saker med dom jag hadde för 100 år sen...... jaja kom igen nu! disskutera mera!

ha de

/Swedda

tyst på bräd forumet
Kör också på en Burton men en bullet. Jag götr detta eftersom att mina fötter är ganska stora och då ska man ju helst ha en bred-bräda. Man kan säga att den passar mig perfekt.
kör på dom gamla klassiska custom bindningarna. Många säger att dom pajar och sånt, MEN IKKE aldrig pajat för mig och ändå spänner jag dom svin-hårt. Bootsen är ett par Ride-orionn jävligt sköna kanske lite för mjuka men helt ok.

tyst på bräd forumet
Hej!
Kör på en duotone rpm 56, gillar den, faktiskt skön att ligga å carva stenhårt i pisten med de gångerna man e tvungen till det. (har inte så jättemycket att jämföra med, har kört på en burton charger, en sims å en train) Binnigarna e flow, gillar dem inte lika mycket, kanske e en inställningsfråga men jag tycker inte att känslan e hundra, lite "slapp", bootsen "fäster" inte helt tillfredsställande... detsamma gäller faktiskt bootsen, oxå flow, de har inte helt hundra passform...

Så nu har jag två frågor, är det nån som haft samma känsla av "slapphet" i sina flowbindningar å på nåt sätt fixat det? och vilka boots rekomenderas? (prisvärdhet före perfektion...)

Kör hårt! /Emil

tyst på bräd forumet
Ja kör på en Lamar SS 147 från 96-97,.......det är inget skämt när ja säger att ja älskar den brädan.....den är visserligen för kort då ja är 188cm......(ja,ja vet, den är JÄVLIGT för kort).....
men ack va go den är!....helt underbar....

Har även införskaffat men en extreme bräda som jag ska sälja då jag inte gillade den.....

ang flow bindingarna,...det är nog bäst om du har flow skor till dom,......det står på deras hemsida vikka skor som är bäst till just den bindingen du har...

tyst på bräd forumet
Jag kör på en M3 160cm bräda årsmodell 2000/2001. Jag har ett par flow fl29 bindningar och mina skor heter flow peak. Med denna utrsutning trivs jag som fisken i vattnet. Brädan är styv och man måste pressa den rejält för att den ska svara. Ingenting för nybörjaren med andra ord. Den stora fördelen är dess stabiltet.
Flyter bra i puder.

Skorna passar sådär, antar att mina fötter inte är riktigt kompatibla med flowskorna.

Bindningarna är kanon man sitter fast av h-vete i brädan. De bästa bindningar jag haft.... Har kört på Burton, Santa Cruz, Nitro, och Scott. Jibbälskaren bör välja mjukare bindning med mer flex.

tyst på bräd forumet
Problemet är att jag redan kör med flowboots å är ändå inte helt nöjd, känns jobbigt...
läste att Anco kör med samma modell som jag, peak, å inte är helt nöjd å jag kan bara hålla med, foten å dojjan trivs inte helt hundra ihop
Vilket modell av flow bör man köpa?

kör hårt!

tyst på bräd forumet
o ja kör med en bräda som nåra skummisar marknadsförde i sverige under namnet Cream. är redigt slak o åka på. går som en saab 99. o till de har jag ett par carljohansvampar på fötterna som tydligen fortfarande heter Northwave. De är i nån läderhistoria. Men dom ä goa att åka skoter i. de pyser oxå när man går i dom. bindningarna är säkert nåt eminent märke. vilket fall som helst så skulle säkert en bockad aluminiumplatta med ryggsäcksremmar över fötterna funka bättre. det är skit alltihopa. men som tur är ä de ju ballt o åka snöwbord så jag glider ut i offpisten emmellanåt och posar på en del after-skis. Annars så byggde ju Black Snow de bästa bräderna.

Tillbaka
Topp