UCPA - Åka ensam?

nathanHardig

Ny medlem
UCPA - Åka ensam?
Kan man åka med UCPA och räkna med att man kan träffa trevliga människor där, eller ska man försöka få med sig folk från forumet/ andra kompisar hemifrån?

Jag har redan bokat med kompisar till Val D'isere men försöker få åtminstonde 3 veckor i alperna säsongen 2011/2012 vilket de inte har möjlighet till.

Hör gärna av er om ni ska åka...jag åker troligtvis 1 gång med UCPA den här säsongen och det blir troligtvis i Januari då jag åker V.6 till Val d'isere.

Andra datum som jag kan tänkas åka med nytt folk är:

Chamonix 14-17/12 - 2011

// Nathan

UCPA - Åka ensam?
Tjena,

Jag lider av ett mkt större, och på senare år återvunnet intresse, för skidåkningen. Jag körde alpint när jag var liten och nu är det backcountry som gäller. Jag drog ensam till Chamonix med UCPA och ångrar det verkligen inte. Delade rum med 3 snowboardare som jag fortfarande har bra kontakt med idag på facebook osv. Alla svenskar som var där var verkligen supermotiverade och det är alltid kul.

Givetvis är det roligare att åka med folk man känner, men UCPA var verkligen ett värt alternativ om man är åksugen som fan och vill ha lite folk med sig.

//Peter

UCPA - Åka ensam?
Hallå!

Det är absolut inga problem att åka själv med UCPA. Är man bara lite utåt så kommer det med största sannolikhet bli en riktigt kul resa. Jag har åkt både med polare och på egen hand med UCPA flertalet gånger och har inte blivit besviken än så länge.

Ha en riktigt skoj vecka

// Jocke

UCPA - Åka ensam?
Har bara åkt med dom en gång och det var med kompisar, dock åkte vi i olika grupper. Inga problem att lära känna lite nytt folk, funderar faktiskt själv på att åka själv om jag inte får med mig några polare.

UCPA - Åka ensam?
Jag åkte med bekanta förra säsongen och kommer troligen att ta två resor ensam denna säsong. Den första för att sammanstråla med några jag träffade förra resan och den andra är än så länge ospecad. Inga problem att åka själv :)

UCPA - Åka ensam?
Låter ju riktigt trevligt...kanske är värt att åka ensamt just med anledning att träffa nytt folk? :) Jag får ju åka med mina kompisar andra veckor!

UCPA - Åka ensam?
Tjena

Jag åkte själv som 18åring förra året och man blir ju bland de yngsta men jag hade fett kul för det! (Inga polare som är intresserade). Man får ganska snabbt kontakt med andra och om inte det så får man det så fort man är uppdelade i rummen. Jag har kontakt med vissa jag åkte med i vintras och kommer stick i år igen, antingen själv eller om någon av de vill med.

Absolut en toppskidsemester trots dåligt med snö!

Åker nog vecka 1 pga skolan, hånka till om nån vill me!

ÅK!

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=72808 Satt i samma sitts förra året.

Senast ändrad:
UCPA - Åka ensam?
Reser med största sannolikhet ensam. Har bokat flyg till Geneve v.12. Nu återstår bara vart man skall åka? Val d I är fullt i off-pist gruppen. så jag funderar på Val Thorens lr Tignes. Gillar bägge skidorterna men har aldrig åkt med UCPA till dessa ställen.

UCPA - Åka ensam?
Mina polare är inte så sugna på att åka iår. Jag däremot är rätt sugen att åka själv. Fick nys om detta så blev lite intresserad.
Hur är åldern bland de åkande? Någon som har erfarenhet om deras snowboardskola? Bra eller anus?

UCPA - Åka ensam?
Åk själv med ucpa, det är sjukt kul!!
Gjorde det en vecka i chamonix förra säsongen. Jag var arton och yngst med hade så jäkla roligt eftersom man träffar så många sköna människor! Åldrarna och personerna är allt från unga gäng pluggkompisar, till nyutexaminerade tandläkare, till jetset-grabbar, till supersociala 40åriga ekonomer, osv.. medelåldern är på 26 år kanske.

Snowboardskolan hade inte lika många grupper, men alla guider är otroligt duktiga! Ledarna måste kunna alla åkstilar, snowboard till telemark, så dom är otroligt kunniga och anpassar sig efter gruppen. Jag åkte skidor i en offpist-grupp, och alla deltagare ville få ut så mycket som möjligt så vi körde på hela dagarna. Blev så sugen på allt att jag åker tillbaka (själv igen) till chamonix i januari fast utan ucpa för att stanna några månader..

UCPA - Åka ensam?
Nu är jag nog själv aningens partisk vad gäller UCPA, men nånstans har ju konceptet uppenbarligen satt sig eftersom jag kommer att kunna fira mitt 20:e gångs-jubileum i vinter! Fem gånger som gäst, och femton gånger i egenskap av bussguide.

Jag åker ju då förstås på egen hand varje gång, men helt klart är att det sällan är några som helst problem att åka själv. Man ska nog vara extremt inåtvänd om man lyckas att inte få nya kompisar på resan.

Kakflingan, vi ses vecka 3!

Tillbaka
Topp