UCPA Les Arcs Vecka 1 sällskap

typenclara

Medlem
Tjena!
Jag är en tjej på 23 som har bokat ski toute-neige vecka 1 med UCPA i Les Arcs. Åker själv som det ser ut. Om någon vill hänga på så kan ni ju säga till ;) Har vart där förut och skidåkningen är verkligen topp, oavsett väder så finns det fin offpist-åkning (inte lika känsligt för vind som Serre Chevalier exempelvis). Utelivet är väl inte riktigt att jämföra med de andra orterna men om man prioriterar skidåkning är det ett lätt val! Hojta till :)
/CG

Hej!
Jag är en 19-åring tjej från Stockholm som är väldigt skidsugen! Kul med offpisten! Jag visste inte att UCPA hade liksom inriktningar. Hur fungerar det annars med dem? Är det mest fransmän? Har du rest med dem förut?
/Cecilia

Är inte vecka 1 i Les Arcs seniorvecka? Egentligen inget hinder iofs. Gamla människor kan också va trevliga. =)

Senast ändrad:
Hej! Det var som tusan.. Hade jag inte koll på.. Då kanske man ska byta destination.. Ska du åka nånstans vecka 1 Schoobang?
/CG

Yes, jag var också inne på Les Arcs v1 först men bytte till Val disere pga seniorerna.

Nu är jag rätt gammal själv iofs (30+). Men ändå. Jag hamnade ofrivilligt seniorvecka förra året och även om åldrarna var väldigt blandade så blev det lite väl många gubbskämt tillslut.

Ja, jag har inget emot seniorer (var nere i Argentiere med UCPA för något år sedan när det var seniorvecka och det var svinkul) men eftersom jag reser själv så vore det ju roligt med folk i min egen ålder också :)

Nej, vecka 1 är bara seniorvecka i Les Arcs, de har ett antal utvalda ställen och veckor.
De har även ett antal singelveckor (för de som reser ensamma)

Du kan se vilka veckor det är på www.ucpa.se

/CG

Jag är sugen på antingen Les Arcs lr Chamonix senare på året men undrar lite över hur ålders fördelningen ser ut kollar jag på Cham i mars så står det Snowboard toute neige - 18-55 år.. Ganska bred ålderspann. Någon som vet hur det brukar se ut en normal vecka?

Senast ändrad:
Jag har kört både toute neige och offpist expert på snowboard några gånger och dom flesta har väl varit typ 25-40. Kidsen åker ju inte så mkt bräda längre.

Ska du till Chamonix så välj centret i Argentiere framför det inne i centrala Cham.

Var i Les Arcs 2014 körde skidor, toute neige. I vår grupp om 10st (svenskar och belgare) var nog den yngsta 26år och den äldsta ca 40-50år.

Kidsen åker ju inte så mkt bräda längre hehe, man får väl snart inse att man inte tillhör kidsen längre. Ni som har erfarenhet av UCPA tycker ni att det är ett vettigt alternativ om man som jag inte har så många vänner som gillar en semester i Alperna? Hur brukar nivån vara? Är expert verkligen expert lr mer att man tar sig ner för en blå backe utan problem?

Senast ändrad:
Nivån på grupperna beror på nivån på de som är där den aktuella veckan, T ex nivån i expert kan vara allt från just experter till någon sorts medelsvensson

Japp bandana. Jag åker oftast med ucpa för att jag inte har några vänner.

Nu åker jag iofs med polare i januari, men de ska åka skidor i pist så de är inga riktiga vänner.

Nivån varierar en del. Harmoniseringen brukar göra att de kickar ut de som inte platsar, men det kan bli ganska mkt väntan ändå om man är svinsnabb.

Hej
Galet många trådar det finns. Jag är också sugen på ucpa vecka 1, någon av off pist grupperna. Vad har ni kommit fram till gällande senior veckorna, är själv 30 års åldern. Hur funkar det med flyg finns inga kvar verkar det som? Åkt den där bussen förut, det är riktigt seg.

Tillbaka
Topp