UCPA Snowboard offpist resor, bra dåligt?

shtekarn

Medlem
Tänkte boka 1 vecka UCPA denna säsong. funderar på vilken resa man ska ta. Någon som gjort detta? Hur var det? vilka/vilken har du åkt?

All info är välkommen:-)

Tänkte boka 1 vecka UCPA denna säsong. funderar på vilken resa man ska ta. Någon som gjort detta? Hur var det? vilka/vilken har du åkt?

All info är välkommen:-)

Åkt med ucpa 3 gånger. Tout neige ski i Argentiere och Tignes. Offpist snowboard i Serre Chevaliere. Alla 3 gångerna har varit grymt och haft bra guide varje gång!! Jag rekommenderar 👍

Jag har testat alla varianter/orter på ”expert”-nivån och är egentligen supernöjd med allihop. Sen om veckan blir fantastisk eller bara bra beror mycket på snö- och väderförhållandena och gruppens nivå. Jag har haft mina bästa veckor i val disere och off pist evasion i chamonix med omnejd. Safariresorna är kul men kanske att det blir något mer tid på bräda när man håller sig på en ort.

Jag siktar själv på att åka v7 i vinter. Antingen valdi eller Cham-safari.

Det man inte ska glömma bort när det gäller UCPA över huvud taget är värdet av konstant guidning. Du behöver inte fundera en sekund på var du ska åka eller var det är bäst. Du har en person med lokalkännedom som fattar besluten åt dig en hel vecka. Visst, vill du åka fort och stort så kan det ibland vara lite begränsningar utifrån gruppens förmåga. Men håller du dig till specialgrupper med lite färre personer i grupperna så brukar man få alla möjligheter att stå på.

Tillbaka
Topp