Ucpa

• Trådstartare Trådstartare Micke_Micke
  • Start datum Start datum
Ucpa
Har inte åkt till just Chamonix eftersom det inte går resor dit varje vecka, utan till Argentiere alldeles nära Cham.
Vad som är bra är att du får fantastiskt mycket för pengarna. Nu var det två år sedan jag åkte med dem så jag tror deras vandrarhem i A har renoverats eftersom det var på gång. Man bor i rum om 4-8 pers om man inte betalar extra för att få bo två och två. Två stora matsalar där man själv dukar av och på. Huset ligger cirka fem minuters promenad från kabinbanan till Lognan Grands-Montets.
Det dåliga har varit att själva boendet kanske inte har varit helt fräscht men om det nu är renoverat så....?! Att åka buss hela vägen kan ju vara segt också men då kan man ju hosta upp 2 papp till och flyga, om man nu tycker att det är värt det. I o f s är det sovbuss så man sover ju bort några timmar hyffsat bekvämt.

/Jocke

Ucpa
Tack för svaren.
Jag ska åka på vintern hade jag tänkt!

Har hört att bor man i Chammo så måste man åka gemensam buss varje morgon?! är det så? hur är maten? Vilka åldrar är det som åker med UCPA ? när man kollar på deras arkiv är det ju bara en massa 30 åringar!

/ Micke

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp