Udda fråga om "snowboard".

henning2

Aktiv medlem
Hejsan !

I vintras så köpte jag en begagnad rome bräda, allt verkade bra ända tills jag fick den.
Då stog det rome agent, death from above och your time has come på brädan (på ovansidan), han jag köpte den av nämde självklart ingenting om det.

bild på det =
7xki5nr.jpg

Jag har provat med träsprit och aceton men det vägrar gå bort, så då frågar jag er om ni har något bra tips ?

mvh christian

Senast ändrad:
testa typ klottersanerings medel.... har ingen vetskap om vart du skaffar sånt men borde ju funka grymt, sämst att du har problemet.

"Det man inte vet mår man inte dåligt av", "Det man inte ser mår man inte dåligt av" eller whatever hur det det nu är. Du kanske kan täcka över det?

korkat svar av mig kanske, men borde du inte kunna spreja över det med vit sprayfärg?

jag har nått medel som heter :

Klotterborttagare "graffitti" gr3 från 3M finns säkert i närmaste färgaffär..
men det medlet vi har är igentiligen för betong eller tegel.. men det jag tror det finns motsvarande för plast och porösa material.. so try that! =)

peeace

Hmm klottersanerings medel, vart inskaffar man sig det ?

Och till deespin det känns bättre om man kan köpa en skum flaska med skummt innehåll och bara torka bort "klottret", men jag har tänkt på ditt förslag med.
Även om det inte stör åkningen, men hur kul skulle det va att glida runt i en hummer som det står BLÄ på. ?:)

Halflief, det är nog inget jag vill göra :)

Phille026 sa:
jag har nått medel som heter :

Klotterborttagare "graffitti" gr3 från 3M finns säkert i närmaste färgaffär..
men det medlet vi har är igentiligen för betong eller tegel.. men det jag tror det finns motsvarande för plast och porösa material.. so try that! =)

peeace
Låter grymmt !

Hittade detta på google

"Det finns bara en bräda som Agent, och i år finns det inte ens två identiska Agenter. Alla brädor har handmålade grafikdetaljer för ge individualitet till varje åkare som strappar in. Nytt för i år är formen, som känns mer följsam mot underlaget oavsett om du köttar på i en stor kicker eller lägger en rak air i en mindre kicker. agentär den ultimata jib-brädan och passar sig för all åkning där belaget mer än ofta lämnar marken. " -www.Junkyard.se angående brädan

Verkar vara somma tusch färg som på min bräda, men det kan väll inte vara så att dom satt sig och kladdat på varje bräda ?

Sjukt stört i så fall.
5903999857.jpg

Hahahahaha denna tråd kan jag leva på iallafall några minuter!
Ring upp killen och säg att du är kristen, och att detta var lite av en chock för dig.
Tror dock inte att texten kommer påverka brädan något, men visst är det jävligt att inte säga något om det. Jävlas tillbaka fyfan! "death from above" liksom, vem vill åka omkring och skrämmas på det viset.

Dränk inte in brädan i allt för starka kemikalier nu, kanske börjar fräta och mår ännu sämre av det. Det är bara att facea, kanske kan du klistra över med en klibba eller göra om bokstäverna till runskrift.

Allvarligt, be din pappa (om din röst är för klen) att ringa till killen och ge han en rejäl utskällning så han förstår (och blir lite rädd) att man gömmer inte undan sånt vid en försälning!

Red: haha, såg ditt senaste svar nu. Roligt om allt är ett missförstånd och att det är målat dit av märket för lite limited känsla xD

Senast redigerad av en moderator:
freerideberra sa:
Hahahahaha denna tråd kan jag leva på iallafall några minuter xD
Ring upp killen och säg att du är kristen, och att detta var lite av en chock för dig.
Tror dock inte att texten kommer påverka brädan något, men visst är det jävligt att inte säga något om det. Jävlas tillbaka fyfan! "death from above" liksom, vem vill åka omkring och skrämmas på det viset.

Dränk inte in brädan i allt för starka kemikalier nu, kanske börjar fräta och mår ännu sämre av det. Det är bara att facea, kanske kan du klistra över med en klibba eller göra om bokstäverna till runskrift.

Allvarligt, be din pappa (om din röst är för klen) att ringa till killen och ge han en rejäl utskällning så han förstår (och blir lite rädd) att man gömmer inte undan sånt vid en försälning!
Får ta och göra det, men rösten duger nog har till och med lite hår på bröstet.

Men grejen är ju det att jag är kristen och mamma är super kristen och hon vill inte att jag åker på brädan innan jag tagit bort det, helt sjukt alltså, ville inte säga det direkt men.

Tack för alla svar !

henning2 sa:
freerideberra sa:
Hahahahaha denna tråd kan jag leva på iallafall några minuter xD

Får ta och göra det, men rösten duger nog har till och med lite hår på bröstet.

Men grejen är ju det att jag är kristen och mamma är super kristen och hon vill inte att jag åker på brädan innan jag tagit bort det, helt sjukt alltså, ville inte säga det direkt men.

Tack för alla svar !
haha sköning till mamma:D

Ja men att vara kristen är ju ingen sak att dölja, dom flesta svenskar är vell det till olika grader. Men då förstår jag dig ännu mer att det var lite synd med den där texten!

Dumt om det är så från fabrik, designen på brädan du visade med hunden var vell rätt schysst men den där texten på din bräda kunde dom ju skippat. Mer som något klotter någon knodd kladdat dit. Men kan nog stämma att det är rome som satt dit det eftersom dom skrivit "ROME SYNDICATE".

Du får helt enkelt höra dig för lite, och sedan ladda upp och ringa till killen om det är han som klottrat :)

freerideberra sa:
Men då förstår jag dig ännu mer att det var lite synd med den där texten!
:)
Synd bara att du inte förstod ironin !
Jag är inte ens döpt =)

hoho

Men det måste ju vara från fabrik, men vem vill ha death from above på sin bräda igentligen?

känns riktigt skummt.

Det där är inte från fabrik ;) De är väll nåt jävla skrikband eller nåt...En snubbe hette så på msn förrut..

hm, death from above sjungs det i marduks Baptism by fire. Your time has come är ju från maiden^^ (bara så ni vet lol)

Jag tror dock inte du skämtade om att du var religiös. Det är väldigt vanligt bland svenska ungdomar idag och absolut inget du behöver sopa under mattan!

Death from above är ett kanadensiskt band, eller "Death from above 1979" heter de egentligen. Sök på dem på www.allmusic.com så kan du ju lära dig lite mer om dem - du kanske inte kommer vilja ta bort texten när du bekantat dig med dem..

Senast ändrad:
ja hur gick det nu....
har du pratat med nissen som sålde brädan??? varför sa han inget innan? o den där klibban... kanske inte så kul att supporta frontline eller???? och har du lyssnat på death from above??? jag är ju så nyfiken att jag nog inte ens kan vänta på ett svar!

deam:P fan vilken rolig tråd:P Om jag va du så skulle jag nog taga över de på ovansidan och helt enkelt skita i de som e på undersidan;P för de e juh typ ingen som kollar där och de ser du inte när du åker:P Men som sagt de e läl ganska störigt när man vet om de:P
och ring och skrik lite till han som sålde skiten:P då känns de säkert bättre;)

"death from above" ska jag skriva på min bräda också! jag tror lätt det syftar på när man landar i huvudet på småungar som inte fattar att landningen på ett bigjump är ett illa valt ställe att filosofera på.

..förresten är ju den där fula bräda en legend (kanske att ta i, men vafan) nu, texten måste få vara kvar. tänk att få syn på den i liften och kunna ägna iallafall fem minuter åt att garva åt den här tråden.

fult är snyggt! snyggt är vidrigt. vidrigt är fult.

hahahaha jag gråter av skratt!

du har köpt min gamla rome agent som jag hade i whistler 05/06.
jag sålde den vidare när jag kom hem o nu har väl du fått köpa den av nån som köpt den av mig eller nåt.

och det är jag som har skrivit sakerna.

kolla min bild här: https://www.freeride.se/member/photo.php?id=30811

Där syns det. hahaha. stört. har bättre bilder om du inte tror mig.

haha, du har nog blivit lite blåst eller?

Tillbaka
Topp