UF-företag behöver feedback!

• Trådstartare Trådstartare eff
  • Start datum Start datum
E

eff

Guest
Hej!
Vi är fem killar från Tibble Gymnasium som driver ett UF-företag sista året på gymnasiet och vi har precis byggt en hemsida och undrar om ni skulle vilja ta en titt och sedan säga om ni ser något som är bra/dåligt och saker som kan ändras!

www.White-Gold.se

Tack på förhand / White Gold UF (Emil, Johan, Fredrik, Martin och Niklas)!

EDIT:

Har allignad sidan till center, vet ej om detta löser problem som ni med små skärmar har. Proviorisk lösning!

Döpt om sidorna så ni slipper se "Index" uppe i vänstra hörnet, istället företagsnamnet!

Fixat typo på "apparel"

TACK FÖR FEEDBACK! Keep it comin'!

Detta hjälper verkligen.

Senast ändrad:
riktigt skön sida,såg att de står aparel, stavas apparel :P

hade varit nice om ni haft "modeller" med som haft på sig mössorna så man sett hur dom ser ut när dom e på ;)

Senast ändrad:
gillar mössorna starkt, bra färgkombinationer. Dock så var dom ganska dyra, eller jag kanske inte har koll på vad mössor kostar riktigt men jag tyckte det var ett ganska högt pris.

Bara jag som får en vit rand vid höger sida?
Annars så tycker jag att sidan var bra. Se dock till att ni, som tidigare nämnts, får lite bilder på mössorna när någon bär dem.

Lycka till, UF tar tid men är värt det, speciellt om man som vi kom till Stockholm;)

Senast ändrad:
Mycket bra sida. Hittar inga fel förutom att den texten som är inom parentes under Produkter, där står det " återspegla et så realistiskt utseende" Hehe pedant som man är.

Scrollning på sidan säger ni? Är själva sidan för stor så att ni inte ser allt eller?

Snygg hemsida och logo! Bra jobb killar, skulle köpt en mössa om det inte vore för pengabrist s.a.s.

Hemsidemässigt:

Jag hade anpassat sidan för fler upplösningar, inte gjort koden via photoshop. centrerat innehållet, använt bakgrundsbilderna som bakgrund och inte som bilder i en table. Sen hade jag inte använt tables. Någon slags mouseover på menyknapparna hade vart schysst. Texten hade kunnat vara just text och inte bilder.
Att blanda engelska och svenska ser inte heller så bra ut.

Annars tycker jag att designen var fresh och kreativ, enkelt men snyggt. Det gillar jag starkt! Enda jag skulle ändrat på är att dra ner de vita färgerna i bakgrunden vid texten en aning, smälte ihop på vissa ställen. Textformateringen var väl lite ifrågasättbar men funkar väl OK ändå.

Loggon var schysst, bra jobbat.

Som någon annan nämnde hade bilder på personer med mössorna på varit en stor fördel för att kunna göra en rättvis bedömning om man vill köpa eller inte.

Annars bra grejer! Hoppas det går bra för er :)

Snygg hemsida

Lite dyrt pris enligt mig men det är väl kanske överkomligt när ni skänker en del av vinsten till välgörenhet.

Kolla över era texter på sidan då det i vissa delar kan vilseleda lite på grund av konstig meningsuppbyggnad och stavfel.

Jag vet att jag själv inte skriver bra på något vis men tänkte påpeka det då en sida för ett företag kanske är på en annan nivå och ni ville ju ha kritik.

Coola mössor!

"får du med en sedel där du väljer vart du vill skänka din del"

Varför kan ni inte bara supporta nåt ni tror på istället?
Annars kan man lika gärna lägga de där 25kr hos nån utan att köpa mössan av er. Halvgenomtänkt marknadsknep.

Säg istället att ni stöttar barncancerfonden med 10% av alla intäkter eller liknande.

att man själv får välja vart man skänker "sin del" är sättet vi valt att nischa oss med när det gäller just välgörenheten. :, förstår hur du menar dock.

Tack för feedback :)

riktigt bra, dock så tycker jag att det ska vara en enkel färgad bakgrund till texten jag får typ ont i huvudet... typ hel svart med vit text!
keep it up!

Tack för alla tankar. Riktigt stort tack! Om någon vet något sätt att koda en tabell där du kan skriva (som ligger på en bild) så tar jag tacksamt emot informationen!

"...säljer långa mössor I olika färger..." borde det väl stå. "mössor med olika färger" står det ju nu.

annars tycker jag den var jävligt snygg! hemsidan jag gjorde till mitt uf-företag för två år sedan tog oss till 4e plats i sthlms län, i webtävlingen. och er är sjukt mkt proffsigare! bra jobbat

* Ändra så att det blir mer kontrast mellan text och bakgrund

* Sänk priset på mössorna. Även med välgörenhetsdelen så blir 250kr för saftigt för ett nystartat företag som ska försöka få fäste på marknaden. Börja hellre väldigt lågt så att ni får ett välkänt namn osv...

* Kolla igenom texterna på sidan. På flertalet ställen är Svenskan, främst strukturen, riktigt dålig och det finns t.o.m. stavfel.

* Bild med produkten på en person (helst flera) är ett måste..

* Gör systemet med välgörenheten bättre än att man får med en sedel. Allt blir lättare om man får kryssa i något på inet redan vid beställning.

Senast ändrad:
jonathan_chips sa:
* Ändra så att det blir mer kontrast mellan text och bakgrund

* Sänk priset på mössorna. Även med välgörenhetsdelen så blir 250kr för saftigt för ett nystartat företag som ska försöka få fäste på marknaden. Börja hellre väldigt lågt så att ni får ett välkänt namn osv...

* Kolla igenom texterna på sidan. På flertalet ställen är Svenskan, främst strukturen, riktigt dålig och det finns t.o.m. stavfel.

* Bild med produkten på en person (helst flera) är ett måste..

* Gör systemet med välgörenheten bättre än att man får med en sedel. Allt blir lättare om man får kryssa i något på inet redan vid beställning.
Ang. priset så är det högt p.g.a. dåliga marginaler (snåla leverantörer!) och för att kunna utveckla är vi tvungna att ha dessa priser för att kunna sänka i slutändan.
Strukturen på texten skall förbättras, hade inte tänkt att det skulle gå så smidigt att få upp allt online så slänge ihop det mest. Men tack för anmärkningen!
Produktbilder skall fixas inom kort (när vi får vår nya leverans med alla sickter färger).
Synpunkten på välgörenhetsorganisationsväljandet är bra, vi har själv tänkt på det men inte funnit någon bra lösning än. Will be considered and redone!

hmm...

Lite saker jag skulle fixat med sidan...

Tagit bort frameskanterna för ett cleanare utseende
frameborder="NO" border="0" framespacing="0"
Samt nu har ni ju 1 distansframe till vänster om topp och mitten, kör med 2 ist alltså en till vänster och en till höger.

<frameset cols="*, 500, *">
Detta gör att mitten fönstret blir 500pixlar brett och hamnar i mitten, fördelen med detta är att man inte behöver bry sig om vad folk har för skärmstorlek eller storlek på deras internet fönster.

Har dom 500 i bredd så syns bara själva main fönstret och om dom har bredare får dom lika mycket på var sin sida :)

Alternativt att man bara har 3st framekolumner i mitten och en i toppen för att få det snyggare ihop med bakgrundsbilden.

Edit: Enda problemet med relativa distansframes är ju att när ni har separata bakgrundsbilder att det kommer bli fuckat :/

I sådana här lägen vill man kunna iFrames :S exempelbild på iframes

Samt om ni inte har sett denna sidan så är den ju varmt rekomenderad http://www.webdesignskolan.se/
Även om jag har läst webdesign på gymnasiet så brukar jag använda den för att komma ihåg småsaker etc.

Edit2: Lite positivt ska man ju komma med också kanske :D

Jag diggar loggon och ändamålet sjukt mycket!
Jag är ju mer tekniker än grafiker så gillar även knapparna som är snygga och funktionsmässiga och inte så mycket blingbling så man inte ser vad det står :P

Senast ändrad:
orkar inte läsa alla inlägg är på tok för trött men:
awsome precis vad jag letat efter stora mössor!:D
när kan ja beställa?

Vi lägger just nu in en beställning på färgerna som visas på hemsidan, leveransen beräknas anlända om någon gång i slutet på nästa vecka / början på näst-nästa.

Ja, det såg ju hyfsat ut.

Men blanda svenska och engelska? Känns förvirrande.

Modellbilder såg jag skulle komma, så det tänker jag inte peka på.

Tyckte även det kändes snålt med text om villkor för frakt och köp osv. (Fanns det något?)

Men lycka till, har ni Stefan så ta en kreativ fika så löser ni alla problem!!

EDIT: Fixa eniro / hitta länk till däckverkstaden.

Senast ändrad:
Snyggt rent estetiskt, skulle dock se till så att menyn var lika bred som innehållsfönstret, som det är nu sticker texten ut, ser lite konstigt ut.

Att ha texten som bilder gör att sökmotorerna kommer att få svårt att läsa sidan vilket gör att ni kommer att få svårt att ranka högt på google. Ni borde även jobba lite med alt-taggar och title taggar.

Men annars ser det jättebra ut!

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp