UFO vs. Alpinestar - ryggskydd

brandt

Medlem
Hej!

Är det någon som vet något och har något att säga om ryggskydd av märket UFO. Väljer mellan antingen ett UFO skydd eller ett av märket alipinestar.

Är det någon som ahr någon erfarenhet av någon av de två?

Mvh / brandt

Köp inte ufo iaf, har ett sånt när jag kör cross det sitter inge bra men ett bra ryggskydd är daniese (eller nått sånt) ryggskydd. Det är en väst med ryggskydd.

Jag är en lycklig ägare av ett ufo ryggskydd som jag har när jag kör mc.
andledningen till att jag köpte ufo och inte andra märken som daniese, knox eller Tua (vad skiljer tua från ufo???) är att t.ex:

på ufo kan man ta bort den del av skyddet som ligger närmast ryggen, bra så man blir varm och svettig... det går inte på knox eller daniese vad jag vet,

daniese är bra för deras skydd är smidiga precis som nån sa i inlägget innan, men på daniese insida sitter det plast ploppar som "kotorna" sitter fast i. trillar du får du dem i ryggen...

Daniese har även olika västar som gör att skyddet sitter bra, en klar fördel...

Tua hittade jag inget när jag letade... men jag latade bara i mc affärer.

Så jag är nöjd med mitt ufo skydd... det sitter bra, går att tvätta och var relativt billigt...

/Dunder

puckon dainese gör inte bara skydd med väst! de har flera olika modeller!!!! Hur som helst e det de som e bäst!

jag vet att de inte bara gör skydd i västform men de är det ända som de har att komma med, det ända som e unikt för daniese...

Uräkta om jag inte svarar på din fråga men jag har ett tips om ett ryggskydd som jag köpte till den här säsongen.
Rukkas "Air system"( eller något liknande). Det bästa jag har använt hittils. Det har en lite annorlunda kostruktion med en mass rutor/celler som gör att det blir hyfsat ventilerat om man nu kan säga det om något ryggskydd. Busenkelt att tvätta, allt kan köras i maskin om man känner för det. Ett till plus är att det inte kostar så mycket, ca 700-800 spänn.
//Peter

Jag har ett ufo som jag köpte i Kanada. Hade jag köpt det lite tidigare hade jag inte suttit här nu med problem på de två nedersta diskarna.

Kalle

Tillbaka
Topp