Ultimata AmerikanskamonsterAWDV8

makeasound

Aktiv medlem
Hej,

Drar på en liten utflykt i Vermont och "södra" kanada och skall välja bil för 4 per.

Står mellan GMCs större modeller eller en Ford Yukon(?).

Någon som är bevandrad i detta ? skall fåplats rejält med packning och gärna en V8 i det lilla eminenta Monstret.

Är väl GMCn som heter Yukon?
Motsvarande Ford är Expedition.

Tror inte du kommer att bli besviken med någon av bilarna.
Har inte så stor erfarenhet av just dessa modeller. Men har blivit många mil i pickisar/vanar.
Och man åker ju som en kung, kaptensstolar f.t.w. ;)
Annars finns det ju en XL-version av Yukon.

I denna Yukon skulle jag nog få plats med mitt bohag utan problem :P
2013-GMC-Yukon-Denali-rear-interior-cargo.jpg

GMC Yukon är i princip samma som Chevrolet Suburban, med andra ord galet stor. Även Ford Expedition är en "full-size" truck, så brist på utrymme är nog inget problem. V8 är väl mer eller mindre standard.

Man kan ju spela Brännboll i den ffs! Verkligen tack för hjälpen!

Någon som vill inflika så är det guld värt och ni som svarat skall ha stort tack:D

Lite mindre plats för packning än i Suburban/Yukon men för fyra pers, och dessutom lite mer ståndsaktigt skulle jag direkt jämföra hyrpriset på en Cadillac Escalade med de andra nämnda...

makeasound sa:
Blackriverpaint sa:
mattiasborg sa:
Av någon anledning kom jag att tänka på följande Fearmobile
:D
Tack! Den annonsen/diskussionen gjorde min dag! Underbart!
Du kommer inte undan , för du har väl något att dela med dig av?:)
Haha, OK jag ska ge mina 50 cent och inte bara suga ut det roliga i tràden :D
Under ett par veckor i alaska àkte vi runt i en rejäl GMC. Den var riktigt skön med bra fàtöljer i framsätet och härligt mullrande V8. När man gasade järnet i uppförsbackar kunde man se hur bensinmätaren röra pà sig pà samma sätt som hastighetsmätaren. Dà vi tältade nästan hela resan sà blev det faktiskt ett par nätter i bilen. Vi kunde lätt lägga ut liggunderlagen när säterna var uppfällda och sov fantastiskt gott med rejält med plats. GMC är en behaglig kärra för dessa omràden.

Observera att vissa biluthyrningar inte tillàter att man kör pà grusvägar.......ganska intressant att dessa bilar inte ska klara en grusväg ;) vi bevisade dock motsatsen.

Tillbaka
Topp