Ultimata Jibb-pjäxor

Ultimata Jibb-pjäxor
Yoo...tänkte köpa pjäxor...har ett par som är aset tunga och stora och klumpiga nu (typ rossignol nåt) ...nån som har ett par lätta smidiga saker som har skön passform som rekommenderar dom....ha de lugnan....

Ultimata Jibb-pjäxor
Har precis varit och testat mina nya salomon 1080 foil och tycker att de var riktigt sköna. Det mjuka flexet framåt och den dämpade hälen var riktigt skönt att ha när man hoppade. Kändes hyffsat lätta men när du väljer pjäxa måste du ju gå på vilken passform som passar din fot, annars är det skitsamma hur bra de än är...

Ultimata Jibb-pjäxor
Ja, vill du ha en modell lämpad bäst förr jibbing bör du ju köpa en dämpad pjäxa, däribland finns Head Mojo och Salomon Teneighty, om jag inte minns fel. Men pjäxor är väldigt subjektivt, åk och kolla i närmsta välsorterade handel och testa ut vilka som passar dig bäst. Tack för mig och lycka till.

Ultimata Jibb-pjäxor
jag kör med förra årets salomon 1080 pjux. dom e fan ultimata!:)
varma då de e kallt svala då de e varm :P as najs passform och ja ultimat skön dämpnig i pjucken

Ultimata Jibb-pjäxor
Har första (tror jag) Salomon 1080 och dom är riktigt goa. Nackdelen jag märkt är att skalet är lite väl mjukt så om man pressar på framåt, antingen i en tung landning eller när man kör aggressivt, kan det deformeras såpass att det "skär in" i ovansidan av foten... Men det faktum att jag kan ha dom fullt knäppta hela dagen och dämpningen i hälen (livsnödvändigt för min del) väger väl upp det antar jag ;)

Tillbaka
Topp