Ultimata skidorten?

Monis

Ny medlem
Ultimata skidorten?
Vilken är den ultimata skidorten?
Vilken har bästa offpist möjligheterna som inte blir uppkörda direkt samtidigt som det snöar ofta? Lite folk är inte heller negativt?
Så vilken har lite folk, mycket snö och mycket offpist som håller sig orörd länge?
Skriv bara skidorter som vi dödliga kan åka till...

Ultimata skidorten?
beitotølen i norge är en bortglömd pärla!!! dom har 2 områden... ett är platt och där åker alla och det är inne i sentrum... sen har vi raudalen ligger 5 km bort men som har oändligt med offpist som aldrig har mer kö änn 5 min och då beror det på att alla kom ner till liften sammtidigt eller alla kom ut från värmestugan... och när snön dumpar ner här så kan du fortfarande finna fina rännor även efter en vecka!!!

Ultimata skidorten?
Lofsdalen är en liten okänd pärla i härjedalen, som lätt skulle kunna bygga ut på baksidan, men där finns idag en hyfsad offpist. Lofsdalen är även folktomt och mycket billigt, nästa år kommer de få en ny 6-stolslift som kommer höja statusen på området. Lofs har även långa välpistade backar.

Senast ändrad:
Ultimata skidorten?
st: anton tar allt i alla katigorier, utom folk det är ganska mycket folk där.

Ultimata skidorten?
Aspen. Spänderade 3 månader där - och kunde utan problem hitta ospårat hela säsongen. Inte alls för mkt folk - tror nog inte ja stod i många liftköer den säsongen. Guld värt!

Ultimata skidorten?
verbier är känt för att ha bra offpist flera dagar efter ett dump. Det är inte så mycket folk heller men samtidigt bra fest på Farinet...

Ultimata skidorten?
Hallå... Whistler?! Tokstort, mycket liftar, mycket snö, grymma parker, najsiga människor och bra uteliv... Vad jag har hört iaf!

Ultimata skidorten?
trysil är alltid kul, mycket folk bara.
vi brukade åka till Grövelsjön förut,det är ganska litet och har bara två hopp som inte är särsilt bra men känns ändå härligt vad jag minns bra offpiststräckor och tycker du om stenar i backen så har svarta pisten ganska många=P

Ultimata skidorten?
Andermatt är det ställe jag hittat hittills som passar bäst på den beskrivningen. Både Verbier, St Anton och Zermatt som redan nämnts erbjuder schysst åkning men alla dessa orter besöks av fånigt mycket folk jämfört med Andermatt och pudret spåras fort.

Ingen personlig erfarenhet av varken Aspen eller Whistler men de lär väl vara värda ett besök...

Senast ändrad:
Ultimata skidorten?
Serre é grymt, mycket barnfamiljer = puder 2-3 veckor efter snöfall. Solsäkert dessutom, kolla snöläge först bara...

Ultimata skidorten?
Gesundaberget är den ultimata skidorten om du gillar små skidanläggningar me bra park å trevligt folk!.. ligger precis vid mora! åk dit! billigt och bra äre ocksså!

ps.. jon olssons hemmaberg

Ultimata skidorten?
Banff är toppen. speciellt lite folk under veckorna, men är man van med alperna känns helgerna inte heller så täta...
kan bli uppåkt snabbt, beror på vilken del av säsongen, orkar man knata lite med skidor eller bräda kan man lätt hitta fina pow platser!
bra nattliv på rätt dagar.... lite dumt med bussandet till backen, man vänjer sig, men har man bil är det ju lugnt!

Ultimata skidorten?
Skulle tro att Whistler är världens bästa skidort, är det iaf enligt mig. Du ser sällan himlen, men det är bara för att det snöar typ dygnet runt :p. Om du vill ha den bästa skidåkningen, i flest kategorier, åk dit. Fast det är klart, Kungsberget är ju också rätt soft...

Senast ändrad:
Ultimata skidorten?
Chamonix är alldrig fel... men där är mycket folk bergen är högre snön skönare...
med www.UCPA.se och en guide hittar du alltid orörd snö!

Tillbaka
Topp