Underhålla pjäxor

suffix

Ny medlem
Underhålla pjäxor
Köpte ett par pjäxor innan jag drog iväg på semester i vintras. jag är riktigt nöjd med dom, de är ett par Salomon impact 8 cs.

Kör bara några veckor under vinterhalvåret, så ska ställa undan dom nu, men först vill jag "underhålla" dom. Jag tänkte skölja av dom med färskvatten och sen ställa undan dom, eller finns det något mer man bör göra, smörja bindningar osv är inte nödvändigt eller vad ska man isåfall använda sig av?

mvh

Underhålla pjäxor
dra ut innerskon för att torka ut pjäxan och valla skidorna(inte sickla de) är de enda jag kan komma på.

Senast ändrad:
Underhålla pjäxor
Okej, dra ut innerskon. Valla skidorna? jag har inga skidor och det nämns inte heller i det jag skrev.

så man ska inte göra något mer, bindningar osv håller utan "underhållning" i form av smörjning osv?

Underhålla pjäxor
Okej, du vill underhålla bindningarna, men har inga skidor? Vad har du bindningarna till då? Spänner fast dig i sängen med dom???

Underhålla pjäxor
Allt du behöver göra är att se till att de är rena och torra! Ta ut innerskorna som Bjo-rnR säger och se till att de är helt torra innan du sätter i dem igen.

Bindningen ... sitter på skidan, du menar kanske spännena ...??? Nix, inget speciellt att göra med spännena utom att se till att de är rena och torra.

/MM

Underhålla pjäxor
Har också pjäx-problem. Jag har typ gått för mycket i pjuxen så att de har blivit båtformade, dvs slitits ned vid tårna och vid hälen. Det här gör att de släpper från bindningarna hela jävla tiden vilket ju inte är helt bra...

Nån som har någon kreativ (och gärna effektiv) lösning på det här?

Senast ändrad:
Underhålla pjäxor
oj, mitt fel :) självklart menade jag spännena haha. okej, fint då är allt klart, lät precis kranvatten sköljas över pjäxan och spännena så allt är rent och tort. längtar nu till nästa gång. tack för hjälpen!

Underhålla pjäxor
Ludde, de flesta modeller har utbytbara plattor på sina pjäxor. Det är dessa som slitits ned på dina pjäxor. Att beställa nya är alltså det bästa alternativet. De slits ganska mycket när man går på asfalt eller grus, så tänk på att inte gå omkring onödigt mycket i dem och tänk även på hur du tar dina steg!

Underhålla pjäxor
kan tillägga att pjäxorna ska vara knäppta som när du åker med dom när man förvarar dom .

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp