undersökning oakley crowbar

Grilljanne

Aktiv medlem
tjenahej, tänkte bara göra en liten undersökning.
har fått känslan av att ca. 90% av freeride's medlemmar (kanske framförallt den yngre skaran) har ett par oakley crowbar som goooogles i vinter.. är jag helt ute o cyklar eller stämmer det? undrar också vad det är som gör denna gooogle så omåttligt populär (som jag uppfattar den som) personligen tycker jag inte att den är särskilt snygg, men det är ju som sagt bara min åsikt. så nu till frågan: hur många är det som äger ett par oakley crowbar?

jeg har et par i hvitt, sykt gode. meget god passform osv. men jeg synes de ikke er så kule som visse andre, så jeg har kjøpt meg et par electric eg1

jag har ett par, tänkte köpa dragon, men blev oakley för det var jättebra pris och haft en annan model förut a-frame och var nöjd med dom :D

bra grejer med dom då, tkr dom är bra på alla sätt, finns bara en sak som är minuset för många har dom och dyra :P

åtta av åtta.. ska lägga till att jag INTE har ett par crowbar. kör med spy zed istället. så åtta av nio alltså.

Nu kommer dock det korrekta svaret, För att Jon, Simon, Jacob, Tanner m.fl har dom.
Jag började med oakley gogglar pga jon typ, men sen dess har jag haft smith, scott men jag gillade oakely bäst och dom har faktiskt jävligt bra linser till sjukt överpris since dom har alla dessa åkare i sitt team, men det funkar ju som dom vill.

Pizzaaugust sa:
Nu kommer dock det korrekta svaret, För att Jon, Simon, Jacob, Tanner m.fl har dom.
Jag började med oakley gogglar pga jon typ, men sen dess har jag haft smith, scott men jag gillade oakely bäst och dom har faktiskt jävligt bra linser till sjukt överpris since dom har alla dessa åkare i sitt team, men det funkar ju som dom vill.
det ligger nog något i det du säger. överpriser kan jag hålla med om, men det spelar nog mindre roll när alla kids köper skiten ändå. det är det jag inte förstår.. finns ju en hel del andra märken. nu säger jag inte att oakley är dåligt på nåt sätt, men just crowbar börjar ju bli rätt uttjatat vid det här laget.. är det inte tråkigt o ha likadana som alla andra?

hmm, du frågar ju trots allt efter vilka som har ett par crowbars, då är det nog inte många som svarar: jag har inga i den tråden, så alltså blir statistiken så hög för dig som har gjort tråden, det är ju bara dem som har ett par som svarar,

btw, jag kör med crows eftersom jag gillar hur dom sitter, tycker dom är snygga å bra osv och jag började med oakley eftersom det började med att jag fick ett par i julklapp för ett antal år sen

simonthyrberg sa:
Pizzaaugust sa:
det ligger nog något i det du säger. överpriser kan jag hålla med om, men det spelar nog mindre roll när alla kids köper skiten ändå. det är det jag inte förstår.. finns ju en hel del andra märken. nu säger jag inte att oakley är dåligt på nåt sätt, men just crowbar börjar ju bli rätt uttjatat vid det här laget.. är det inte tråkigt o ha likadana som alla andra?
Visst inte lika roligt att alla andra har likadana med att modellen fortfarande säljer efter ett antal år bevisar kanske att Oakley tagit fram en riktigt bra modell.
Dom passar ju faktiskt ytterst bra till nästan alla hjälmar, optiken & kvalitén på Oakley's linser är grym, dom sitter som smör. Jag kan hålla med om att det är överpris på dom då det finns billigare modeller idag som är minst lika bra som Crowbar's.
Dock är inte alla modeller det, har t.ex. provat vissa av Anon's modeller och tycker inte alls att dom är lika bekväma. Innan jag köpte mina Crowbar's så hade jag ett par Dragon DX, en modell som i princip alla avseenden kan mäta sig med Crowbar's både vad det gäller utseende, komfort, linskvalité & passform till hjälm.

Man ska inte förneka, vi blir mer påverkade av varumärken och reklam än vad vi tror.

simonthyrberg sa:
Pizzaaugust sa:
Jo men det var det jag menade, överpriserna är ju pga alla ungar.
Jag har inte oakley pga åkarna längre, Utan det är ju ren fakta att dom sitter skitbra till hjälm, Har bra linser. Och jag gillar designen,
Finns de säkert andra märken som har också.

Grejen är ju att hade det varit låt säga ett par spy goggles hade ju inte lika många haft dom, inget fel på spy tvärt om, Har kollat en hel del på spy faktiskt, Och lika dant hade en spy modell varit oakley hade alla kids haft dom. Så det funkar av anledningen att många tar efter sina idoler.

Sjukt dåligt skrivet, skyller på klockan

Som sagt, anledningen stavas reklam (främst i skidfilmer och tävlingar) då oakley sett till att sponsra i princip alla stora åkare i tävlingscirkusen! Klart att alla köper dem då.

Personligen skaffade jag mig ett par neongröna i år.
Kommer komplitera med ett par till med annan lins dessutom.
Visst har jag också säkert påverkats av all reklam och annat trams,
men efter att ha provat runt bland olika modeller så tänkte jag ge crowbar en chans i år
då de satt riktigt riktigt bra i hop med G10 hjälmen. Stort synfält, bra linsutbud och inte att underskatta, de går att få i neongrönt! :)

Senast ändrad:
Jag har, sen så blir det nog många fler som kommer att köpa dem eftersom Stadium rear ut dem för 699kr :)

Senast ändrad:
Jag har införskaffat mej ett par i år , efter att ha provat först a-frame och wisdom så ska ja i år köra på Crowbar i neongrön =) Och av dom oakley modellerna ja provat så trivs ja jävligt bra med alla. Men ja tycker att crowsen ligger i framkant ändå vad gäller Komfort,Stil och passform till hjälm vilket ja tycker är viktigt eftersom man ska KÖRA MED HJÄLM !Wisdomen är riktigt jävla sköna utan hjälm. ex. om man bar kör med möss eller pannband då.

Och som andra sagt och ja säger de igen Optiken är riktigt grym , men som även sagt det är ett överpris på dem. De är ju inte häller så konstigt eftersom att alla (ja dom flesta i alla fall) stora åkarna kör med just CROWBAR. Och att alla små kids tar efter och köper ett par crows.

Men att bry sig om att alla andra har dom tycker ja inte spelar så stor roll för de är trots allt en riktigt grym goggle och det är en modell som Oakley har lyckats med sjukt bra faktiskt enligt min mening.

Så Simon låt alla kör med crowbar om dom vill för de är en utav världens främsta goggles(Om man kollar sig omkring, och enligt min åsikt).

Hehe blev ett ganska långt inlägg den som har läst hela vägen hit har i alla fall fattat nånting hoppas jag=)

Schulle sa:
Jag har införskaffat mej ett par i år , efter att ha provat först a-frame och wisdom så ska ja i år köra på Crowbar i neongrön =) Och av dom oakley modellerna ja provat så trivs ja jävligt bra med alla. Men ja tycker att crowsen ligger i framkant ändå vad gäller Komfort,Stil och passform till hjälm vilket ja tycker är viktigt eftersom man ska KÖRA MED HJÄLM !Wisdomen är riktigt jävla sköna utan hjälm. ex. om man bar kör med mössa eller pannband då.

Och som andra sagt och ja säger de igen Optiken är riktigt grym , men som även sagt det är ett överpris på dem. De är ju inte häller så konstigt eftersom att alla (ja dom flesta i alla fall) stora åkarna kör med just CROWBAR. Och att alla små kids tar efter och köper ett par crows.

Men att bry sig om att alla andra har dom tycker ja inte spelar så stor roll för de är trots allt en riktigt grym goggle och det är en modell som Oakley har lyckats med sjukt bra faktiskt enligt min mening.

Så Simon låt alla kör med crowbar om dom vill för de är en utav världens främsta goggles(Om man kollar sig omkring, och enligt min åsikt).

Hehe blev ett ganska långt inlägg den som har läst hela vägen hit har i alla fall fattat nånting hoppas jag=)
Reserverar mig för stavfel och annat , klaga i GB om det är något. Okej?

Senast ändrad:
jag har ett par! jag har dom för att dom är snygga men de är inte särskligt(stavning!?) bra kvalite´ på dom. Sen är ju alla linser svin dyra!! en lins kostar ju nästan lika mycke som ett par nya gogglar!!!!!!!

Roosvall sa:
simonthyrberg sa:
5 pers av 5 hittils alltså! skrämmande..
trodde bara man skulle skriva om man hade....... då är 5/5 inte så skrämmande längre
Man fàr svar som man fràgar. Fràgan är helt vinklad och làngt ifràn alla har dem.

Jag har dock 2 par som jag är otroligt nöjd med. Riktigt bra linser och en kanon passform till de flesta hjälmar. Funkar skitbra bàde till downhill och skidàkning enligt mina senaste tester.

Jag har ett par Crowbar och är rätt nöjd.

Har en fråga också. Vet någon om Crowbars passar ihop med Sweet trooper HC?
Och värt att nämna att jag inte kör med Mössa under som förstör hela dealen med Hjälm!

Tacksam om någon kunnig svarar!

har ett par jag fikk av Sammy carlson. dom e sköna och bra. tänkte köpa nya ambush istelet men dom va inte lika sköna. ska köpa nyt glas till crowbar istelet

/e

jag har haft massa olika crowbar, helt enkelt för att jag trivs bra med modellen. gillar även smith phenom, bägge två passar mitt ansikte vilket många andra modeller (flera av scotts, även oakley a frame) inte gör.
tycker att de är ganska snygga också, men viktigast för mig är ändå passform, speciellt med hjälm.

Aspebo sa:
hmm, du frågar ju trots allt efter vilka som har ett par crowbars, då är det nog inte många som svarar: jag har inga i den tråden, så alltså blir statistiken så hög för dig som har gjort tråden, det är ju bara dem som har ett par som svarar,

btw, jag kör med crows eftersom jag gillar hur dom sitter, tycker dom är snygga å bra osv och jag började med oakley eftersom det började med att jag fick ett par i julklapp för ett antal år sen
okej, för att förtydliga lite: alla som inte har ett par crowbars får gärna också skriva i tråden. skriv gärna också vilka brillor ni har och varför. tanken var liksom att se hur många som hade ett par corwbar och hur många som INTE hade.

Senast ändrad:
Schulle sa:
men herregud. har jag någonstans skrivit att alla INTE får köra med crowbar eller? läs ordentligt innan du skrivit nåt ogenomtänkt.

Jag har köpt året terje håkonsen crowbar:D. riktigt sköna och passar´grymt till hjälmen. eftersom det e en signatur modell e dom lite ovanligare:P

TheFibretech sa:
Ska jag bli den första? JAG HAR INTE!
nej då, du är inte först. jag skrev tidigare att jag har ett par spy zed så du är tvåa. yes!!

men av svaren som kommit så kan man ju iaf konstatera att minst 80% av sveriges småjibbers åker med crowbar. rätt sjukt faktiskt.

men än en gång, jag uppmanar alltså även ni som INTE har ett par crowbar att skriva i tråden vilka gogglar ni har. låt oss kunkurrera ut alla crowbars nu! de leder ju ganska överlägset.

Senast ändrad:
har 2 par crowbar med 2 olika linser.
jag kör med crowbar för att dom är sköna, kan inte säga att dom är speciellt snygga direkt.

Tillbaka
Topp