ungdoms resa

Fakeass

Ny medlem
ungdoms resa
Tjenna
jag och några av mina kommpisar har planerat att dra iväg på skidresa i vinter.
det ska bli av runt v12 och mellan ons/tors-sönda eller en hel vecka.
Vi är 5st 16åringar och en 18åring.
Det vi skulel villja ha hjälp med är att vällja vilket ställe vi skall dra till?
Det ska gärna vara billigt, någorlunda uteliv iaf, vi kör mest i parker så gärna en trevligt funpark.
Vi åker självklart dit mest för skidåkningen men också för festandet.

Så om någon vett något bra paketerbjudandet eller liknande till nått ställe ni kan rekomendera skulle det vara kanon.
Vi har räknat att lägga ut ca 2500kr per man, då ska det ingå buss/tåg resa, boende(gärna nära backen) och liftkort.
Vi har ej tillgång till någon bil.

Skulle vara jättre tacksamma om ni kunde hjälpa oss med detta.

//Per

ungdoms resa
det är typ inget ställe som tar emot folk under 20... om du inte känner någon med stuga nånstans. Hade tänkt
åka till sälen me en några polare till sälen 1-4 december men där va man tydligen tvungen att vara 2 st
personer över 20 för att få bo nånstans!
har även försökt åka iväg me polare förut men det är i stort sätt omöjligt. Ni får väl ta med era mammor:) eller
tälta..

ungdoms resa
den absolut grymmast resorten e ju lätt italien. sjukt billigt å e ni ute eefter grym piståkning billigt så e d Val Gardena som hjäler

ungdoms resa
intressant är att man kan utan problem åka till alperna om man är under 20 men man kan knappt åka till de svenska fjällen pga att man inte är välkommen om inte 2 st är över 20.
Är det någon som har förståelse varför man ska var 2 över 20, varför skulle inte det räcka med 1 person?

ungdoms resa
vet inte... det va iaf det svaret jag fick när jag mailade och frågade. De tror väl att man inte har något förstånd
när man är så ung, att vi kommer supa ner oss och slå sönder allting...

ungdoms resa
men vi pratat med dom i idre och dit är det okej om det bara är en som är över 18år som är med, så idre får vi åka till.
men jag har vart där tidigare och det är ju mer en familje ort och det vill vi helst inte till. men det får la bli ett sista alternativ iså fall.
Men vet ignen om man kan åka någon annan stans?

ungdoms resa
om ni inte är arton och vill ut och festa spelar det väl ingen roll vart i sverige ni åker, eftersom ni ändå inte får komma in någonstans... vänta till i vår med att boka och satsa på en sistaminuten resa till alperna där är det ingen som bryr sig om hur gamla ni är.

ungdoms resa
till alperna kommer vi alldrig få åka för våra päron, ochj kul om man står där utan att få någon resa.
Så inom norden får det vara.
Men vi ska inte gå in på pubbar å sånt tuan ha med oss dricka osv:P och försöka träffa några trevliga flcikor där uppe.

ungdoms resa
Bra ställen somsagt tar inte mot under 20 om ni ska ha boende.

Och 2500 pers kommer ni inte långt på om ni ska ha boende, mat, liftkort och festa..
Eller vad vet jag?

ungdoms resa
Dra till Hemsedal mannen. Har själv vart där 2 gånger tors-söndag när jag var runt 16.
Och det brukar aldrig va problem att hitta privatfester i området runt hemsedal alpin, totten lr tinden. bara ungdomar överallt och det är nära till backen. H-dal brukar ju också ha en grym park, det skadar ju inte direkt.

Kolla upp dom vanliga bussbolagen i sverige, typ resdax dom brukar ha schysta paket priser dit.

ungdoms resa
exakt andreas-n vrf göra en sak när man ka få till alla tre under en resa;)
det som vi har räkant med för 2500kr är bara resa, boende och liftkort. inte mat och dricka osv.

Men Pauch hemmsedal låter ju fint då:) får kolla upp det nograner i morn om man får åka dit.
Tack så hemst mycket för alla inlägg, ett kanon Forum;)

Tillbaka
Topp