Uninc?

Ekanboyz

Ny medlem
Uninc?
Ska tjacka ny bräda nu och det lutar åt en Burton Uninc 160 jag vet att den funkar i parken men håller den ordentligt i offpisten? Jag vill ha en bräda som funkar SKITBRA överallt... är 190 ca83 pannor. kom gärna med andra förslag på andra passande brädor.

Uninc?
kolla annars på Burton Custom 163cm den ska fungera överallt. 160 låter lite eftersom du är 190cm.

Uninc?
vad har du för skostorlek???

det är det det handlar om.. (+ längden givetvis) ingen verkar bry sig om skostorlek..

eller står alla -21 + 21 ???

...

1. Custom X 164 (25 i midjan) okej till skor upp till 43/44 typ. (hårdhet 8)

2. Baron 162 (26 i midjan) passar 44.or bra (hårhet 7)

3. T6 164W (26 i midjan) ... (hårdhet 8)

4. Triumph 164 (25,5 i midjan) (hårdhet 8)

och man kan åka med vad som helst i parken om man vill..

med dina 90 pannor bör du nog ha en något hårdare bräda...

...

vill du nu ha en bräda som passar överallt och som man kan leka med i parken också.. så blir det svårt men jag skulle satsa på en Custom X 164 till dig.. den e grymt skön..

:)

Uninc?
Pinn gillar Burton. det är väl bra
men det finns även lite andra brädor som är riktigt bra.

tycker annars att du ska testa Rome agent 160 bra längt och bra bräda.
lite bredare om du har större fötter. 25,5 cm i midja tror jag den är.

Uninc?
hehe... de e jag som skriver kärleksbrev till burton och får handskrivna svar, det är jag som är intresserad och pratar med Jake själv när det går.. jag älskar burton och kommer inte att byta till något annat ens om jag skulle få sponsorer..

jag har kört på burton produkter sen 1991 (började åka bräda 1989) och jag tycker de är klart överlägsna alla andra märken när man pratar om en så kallad "overall feeling"

...

peace..

drömmen e väl att jobba med ola å andy på burton i Sverige.. men men e väl inte tillräckligt tuff eller nått.. ??

peace..

/Pinn aka burtonmannen

Uninc?
OK, om du åkt på Burton sen 91 så kan du ju rimligtvis inte veta att de är överlägsa alla andra märken, om du inte pratar om endast dina känslor förstås.

Jag har verkligen all respekt för dig som är så passionerad helt frivilligt och jag önskar att många fler var det.

Keep it up Pinn!

PS. Jag kommer förmodligen aldrig att hålla med dig om en enda grej eftersom mina känslor inför Burton är väldigt olika dina, men vi är ju båda passionerade snowboardåkare så vi kan nog vara polare ändå;)

Uninc?
Alla vet ju att doughboy pushar för Glissade så bry dig inte om hans gliring ;

Jag skulle rekommendera en lite längre bräda för dig men precis som ngn sa, så smal som möjligt och du rättar efter dina fötter!
Jag har en customX nu och den är schysst men det är inget märkvärdigt, bättre än den vanliga customen men ingen aha-upplevelse

skulle jag ge dig ett tips efter din längd, vikt och önskemål om funktion.. rätt smal och förhoppningsvis har du inte 45 i fötter så blir det en:

*fanfar*

Nitro Suprateam 163

(kanske längre men vet inte vilken nästa nivå blir typ 166) Kom ihåg, en kort bräda kanske är kul när du ska packa in den i bilen men annars duger det inte.

Suprateam: Inget spett men slaskar inte efter om du trycker på lite, finfin kant till kant och bra kvalitet.
evenuellt Völkl Sting eller stinger kanske den heter men den är lite för tam, köp den också för att ha på söndagsförmiddagarna

Lycka till

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp