Union anklestrap

AndreasBryngel

Ny medlem
Union anklestrap
Tjena freeride! Har ett litet problem med bina union contact... Det är så att min anklestrap är för lös..
Det kanske bara är jag som vill sitta fast lite för hårt ;)
Men jag pumpar den alltid i botten och har den på tightaste inställningen. Mina bindningar är i L/XL och mina boots är 32 lashed i strl. 43.
Någon som har uppleft samma sak eller har något förslag på vad jag ska göra?

Union anklestrap
Japp har samma "problem" kör på ION strl 43 och L/XL på bind (Union Data) lite störande men inte så att jag inte kan åka i dem...

Union anklestrap
Så 43 är alltså lite för stort för att köra men M/L bindningar antar jag?
Har själv 41,5-42 och jag har inga problem med att få i dom i M/L

Union anklestrap
snowdiver sa:
Köp 2 st M/L straps? Bör gå att beställa via din union återförsäljare!
Jo det kanske man borde göra :)
En annan grej jag stör mig på är att sidorna av bootsen vid tårna typ inte får riktigt plats i bindningarna. Vilka boots har union egentligen tänkt som den optimala booten för deras bindningar?

Union anklestrap
Det man kan göra för en bättre fit när ni ligger på 43 på skorna båda två om ni inte redan gjort det är att skjuta in hälkoppen till 0 från 2 som jag tror är standard när dem levereras, det får hela skon att skjutas framåt så anklestrapen blir tightare, jag själv kör union contact med ett par 32 lashed 42or utan problem på det sättet. Hoppas det hjälper!

Läste lite fort och såg precis ovanstående inlägg. Det verkar som det är 32 boots dem gör ''perfect fit'' efter, iallafall så jag har uppfattat det.

Senast ändrad:
Union anklestrap
okej tack för svaret! har dock redan gjort det.
sjukt konstigt om dom gör efter 32 då mina 32 är för breda för contacten.. ska lägga upp bild på mina så ska ni få se vad jag menar.

Union anklestrap
mina burton jeremy jones ryms knappt i mina contacts och då har burton "shrinkage fit" och relativt smala boots. tänkte uppgradera till 32 lashed antinge mot slutet av säsongen eller också nästa år, men vågar inte då jag är rädd att de inte ska rymmas. har storlek US 11 och L/XL på contactsen

Union anklestrap
Jag skulle säga att deeluxe är optimala för Union bindningar, man kan ju, om ni inte redan hittat den, ta bort den skruven som man kan justera längden av hela strappen, och fästa den direkt på baseplaten.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp