Union cap strap problem

Snow_flake

Ny medlem
Union cap strap problem
Tja!
Har ett problem med cap strapen på mina union contact. Jag vill ha den fram över tån men det är lätt att den glider upp på foten.Finns det någon med liknande problem? Tror ni att det går att byta cap strapen till en från en en Union DLX Jag skulle helst vilja ha en som denna men chansen att den skulle passa är väll inte så stor. Tänkte gå till oneoff o snacka med dom men ville fråga här om någon har nån annan lösning på det.

Senast ändrad:
Union cap strap problem
uniontoestrapwrong.jpg

uniontoestrapright.jpg

Union cap strap problem
J-Lu:
Tror att dom får för sig att glida upp ändå. Men ja får väll ge dem några försök till eftersom du hade en så fin bild=)

Linus:
Förstår tyvärr inte vad du menar med att dra åt skruvarna?

Union cap strap problem
På mina raiden bindnigar (vet ej om det är så på union force) så sitter det en liten skruv som håller fast strapen. Om man drar åt den hårdare så sitter strapen på samma ställe hela tiden. Väldigt svårt att förklara, hoppas ni försår!

Union cap strap problem
Ja dom glider upp ibland men det får du leva med. inte värre än att du får trycka ner den nån gång extra per dag.

Union cap strap problem
Här är lösningen på ditt problem:

Skruva upp skruven och ta loss toestrapen.

Throw it da gutta'.

Langa på en technine eller burton eller något som kupar, har du någonsin sett en platt bh med en extra stringa där nere? nah.

Union cap strap problem
snow_flake sa:
J-Lu:
Tror att dom får för sig att glida upp ändå. Men ja får väll ge dem några försök till eftersom du hade en så fin bild =)
Hittade bilden på nätet :) Verkar som om du inte är ensam med detta problem. Har sett att vissa tar bort tyget på toe-strapen men vill du inte klippa sönder den så kan du följa Coldis exempel och byta ut den helt.

Union cap strap problem
Union och flux är ju allmänt rosade här på forumet, det har väll ingen missat!
Jag är i det lägret som rosar flux, mina 2 senaste bindningar har vari flux och jag är kanonnöjd!

men hur kan folk rosa union så som uppenbarligen har en toestrap som passa skitdåligt i vissa fall?!?!

Union cap strap problem
flipp_90 sa:
Union och flux är ju allmänt rosade här på forumet, det har väll ingen missat!
Jag är i det lägret som rosar flux, mina 2 senaste bindningar har vari flux och jag är kanonnöjd!

men hur kan folk rosa union så som uppenbarligen har en toestrap som passa skitdåligt i vissa fall?!?!
Håller helt klary med! Men bindningarna är riktigt bra. Dock ingen bra toe strap. Kan inte förstå att ingen på union upptäckt eller känner samma sak.
Igår så tog jag tag i det hela och satte mig och klippte "sönder" strapen.
Det sjutade med att ja klipte isär hela oc enligt mig så tycker jag att det blev mycket bätter!!
Jag tar en bild nu och lägger upp

Union cap strap problem
AndreasBryngel: Ta bort ännu mer på höger sida så blir det grymt! Ser ju mycket snyggare ut nu!

Flipp_90: Word.

Union cap strap problem
snow_flake sa:
J-Lu:
Tror att dom får för sig att glida upp ändå. Men ja får väll ge dem några försök till eftersom du hade en så fin bild=)
Du kan väl meddela här hur det har gått? Har du provat justera/fipplat med dem enl. bilden? Eventuellt kanske du kan prova att minska (sizen) längden nåt hål så du kan dra åt dem mer?

Jag har inte haft några problem med mina än så länge.

Union cap strap problem
J-Lu sa:
snow_flake sa:
J-Lu:
Du kan väl meddela här hur det har gått? Har du provat justera/fipplat med dem enl. bilden? Eventuellt kanske du kan prova att minska (sizen) längden nåt hål så du kan dra åt dem mer?

Jag har inte haft några problem med mina än så länge.
Problemet är att jag inte får nåt tryck med plastgrejen längst ner vilket resutterar i att den glider upp ibland. Ska uppdatera när jag löst det.

Union cap strap problem
Årets Unions har ett annat "gummiaktigt-matrial" på insidan av toe-strapen som inte ska glida lika bra som en del upplever det. Har dock inga problem med detta personligen på mina Superpro från förra året.
Beroende på vilken bindning du har så kan du även ha Strap-connector och taggband i två olika lägen (längre fram eller längre bak) Testa och se vilket som funkar bäst. Contact har två lägen på bägge storlekar medan Force bara har två lägen på L/XL bindingen, om jag inte missminner mig.

Ta en titt på denna video ca 3:00 in i klippet visar dom toe-strapen setup.

Senast ändrad:
Union cap strap problem
Ett bra alternativ är att göra som AndreasBryngel också, dock skulle jag skurit av hela läderskiten så att bara plasten blir kvar, blir lite snyggare då...

Funkar det för the motherfuckin bossman Scott Stevens så funkar det för er ;)

29vnigp.jpg

Union cap strap problem
Uppdaterar nu eftersom jag nu löst problemet.
Jag köpte en butron CO2 toestrap och satte på. Köpte alltså själva kupan och pumpen. Men jag sparade de svarta union strapsen för att det ska passa i baseplaten.
Det blev så här:

Kanske blir Union Contact 11/12?

Senast ändrad:
Union cap strap problem
Union cap strap problem
Snow_Flake: Jo om du ska visa nåt är det viktigt med bild ;)

Ser riktigt bra ut det där! Jag gjorde likadant med mina gamla Drake bindningar, flux toestraps dock.

Tillbaka
Topp