Universitet/Skidåkning

vanleiden

Ny medlem
Universitet/Skidåkning
Är det någon som vet något lämpligt Universitet i USA, nära bra utförsåkning? (Måste ha magisternivå inom ekonomi)

Universitet/Skidåkning
Håller med Atomicgirl, plugga i Vancouver. Visserligen Kanada men bättre tycker jag.. Då kan du åka till Whistler, Mt Baker samt ta dig intill Big White mm och ta dig till Rockies under en längre ledighet. Dessutom kan du ta dig helt OK åk på dom lokala bergen 20 minuter från UBC på eftermiddagar och kvällar.
Annars finns ju Seattle och Salt Lake City. I den senare blir det bara studier och skidor antar jag...

Universitet/Skidåkning
Jag har själv pluggat på University of Utah i Salt Lake City (93-94) och tyckte det var suveränt.
Det finns flera bra skidorter (som får massor med supertorr pudersnö) inom mindre än en timmes körning från universitetet. De mest kända är Snowbird och Alta som är väldigt bra men med mycket folk. Ett par mindre kända ställen som får nästa lika mycket snö är Brighton och Solitude. Det är mindre berg men som även har mycket mindre med folk. När jag var där så kunde man hitta gott om orörd snö lättåtkomligt i skogen flera dagar efter ett snöfall.

Hasse

Snödjup

Tillbaka
Topp