Upcoming skidorter i alperna?

jonasjonas

Ny medlem
Tänkte höra lite om vilka orter folk tror håller på att sätta sitt märke på världskartan. St Anton, Bad Gastein, Chamonix, Val Thorens and so on känner vi alla till (och kanske även börjar tröttna lite på) men de nya orterna, det är dem jag är ute efter. Alltså vilka orter som i framtiden kommer bli de nya St Anton och Chamonix osv. vad säger ni? Vilka är guldkornen som folk inte riktigt fått upp ögonen för?

Davos med omnejd skall vara riktigt bra för friåkare... Många rika betyder mycket orört. Disentis är ju en sån ort där Free Radicals har varit flera gånger har jag för mig, så den orten tror jag också på... Jag är själv väldigt sugen på att åka dit ngn gång!

Senast ändrad:
Dejvy sa:
Jaa, verbier är ju en nykomling! Veeem vet när det blommar ut och blir stort???

Carled sa:
Davos med omnejd skall vara riktigt bra för friåkare... Många rika betyder mycket orört. Disentis är ju en sån ort där Free Radicals har varit flera gånger har jag för mig, så den orten tror jag också på... Jag är själv väldigt sugen på att åka dit ngn gång!
Hmm, var väl FR 1 eller 2 va? De har kanske varit där på senare tid i.o.f.s....

Jag skulle vilja vinkla huvudfrågan på ett annat sätt med att hävda att det vi svenskar anser är stora orter inte är detsamma för andra nationliteter.
Ta Val Thorens som exempel, en liten håla med betongbyggnader som en sattelit utanför Merribel, Courchevel och Le menuir ("3 dalar") som är betydligt större orter.
Finns ju en handfull jättestora orter som de svenska charterbolagen inte åker till och därmed är de lite okända för oss svenskar

Fast Verbier har ju varit stort i många år... Att det är dyrt och dom kan vara rätt hårda när det gäller åldersgräns för turister kanske har hindrat bussar med ungdomar att dra ner.

Carled sa:
Disentis har jag hört ska vara riktigt bra om man inte är rädd för att hajka!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp