Uppdatera Arva Axis

Uppdatera Arva Axis
Hej

Har precis köpt en Arva Axis och är mycket nöjd med den. Den har sw version 3.5 och på Arvas hemsida står det att korrekt version skall vara 3.6. Däremot står inget om hur man uppdaterar programvaran. Jag har mailat dem och inte fått något svar på två veckor. Någon som vet hur man gör? De har ingen officiell återförsäljare i Sverige.

Uppdatera Arva Axis
Tänkte att du missat deras download sida eller något liknande.
Men efter att ha sökt på först google och där bara hitta en massa som säljer (även i sverige) så tröttnade jag och använda altavista istället och hittade direkt företaget.

Och visst är det som du säger de berättar glatt att den senaste programvaran är 3.6 men ingen länk eller ytterligare information. Så jag börjar med att be om ursäkt för att jag trodde du missat.

Manualen säger ju inte så mycket mer.

Varför inte kontakta säljaren dvs. där du köpt den?

Alternativt ta kontakt med någon av de svenska butikerna som säljer och fråga om de kan hjälpa till.
Har du köpt den från någon Internetleverantör så kan de kanske vilja ha en peng för att hjälpa till (vilket man får förstå).

Kan ju faktiskt vara så att den saknar externanslutning för uppdatering (jag har ju inte produkten så jag kan inte se om så är fallet) utan måste uppdateras av fackman.

Vill stället där du köpte den inte hjälpa till så kan det kanske passa med en blänkare i köp och säljvarnings tråden så slipper flera bli drabbade och eventuellt ge kred. till den butik som kanske hjälpte till.

Detta var kanske inte så mycket hjälp men ett steg på vägen är det ju åtminstone.

Lycka till //Åke

Uppdatera Arva Axis
Svaret från Arva om uppdateringen: "The new version V3.60 will allow the beacons AXIS and LINK to be more efficient in searching mode specially with some old beacons."

/Mårten

Uppdatera Arva Axis
Okej, kan man skicka den med posten till er på lavincentret, och vad tar ni betalt för att uppdatera? :)

Uppdatera Arva Axis
A0S sa:
Okej, kan man skicka den med posten till er på lavincentret, och vad tar ni betalt för att uppdatera? :)
http://arelavincenter.se/index.php/uppdatering-a-service

Bäst är om du kan vänta några veckor med att skicka den. Vi har fortfarande väldigt mycket att göra och uppdateringarna gör vi helst under lågsäsong. Men självklart så fixar vi uppdateringen snabbare om du behöver det. Meddela oss innan du ska skicka den för att få rätt adress.

/Mårten

Tillbaka
Topp