Uppfinnare till 2 trick!?

Fredd

Ny medlem
Hej!

Jag hävdar härmed att jag kommit på 2 st trick,de som förklaras här nedanför;

1. "E-twist"* - Uppfanns Feb 2001.
Först en vanlig 90gr twist t.h. (alt. t.v.) sen en 90gr twist t.v. men istället för att vända tillbaka och landa framåt fortsätter man rotera och landar fakie. Så egentligen skulle man kunna säga en twist+en 180.

2. "E-grab"* - Uppfanns Mars 2003.
Du grabar framför din vänstra skidas bindning på insidan med din högra hand och böjer bak ditt högra ben som en daffie (alt. graba motsatt skida och böj motsatt ben). Förkortat skulle man kunna säga en hounty fast med grab på insidan av skidan.

Skulle någon ha några invändningar eller frågor så gör ett inlägg. Jag har tidigare frågat om dessa två trick på forumet men ej fått något namn på dessa trick eller bekräftat att de genomförts tidigare än dessa datum.

*Namnet får bli "E-twist" och "E-grab" tillsvidare eftersom "Fish twist" blev totalt nerröstat+att det var dåligt.. Namnet på tricken får tillsvidare gå under dessa namn men det funderas och kommer att bli ett bättre när klarhet om jag godkänns som upphovsmakare.

Ni får hade gott samt komma med kommentarer av alla dess slag.

/Fredrik

Du kan jättegärna vara uppfinnare till dem tricken. Själv satte jag en faceplant häromdan.

Jag har själv uppfunnit tricket

"Fish Pin"
Utförs på ett enastående graciöst sätt genom att man hoppar med lite för hög fart i en lämpligen oprövad kick. I uthoppet och luften tänker du på utförandet av ett valfritt snyggt trick, men istället för att genomföra det spänner du alla muskler i kroppen och härmar en frusen fiskpinne som kastas genom luften. Landa lite stelt och mottag hyllningarna från liften. Less is more.

Namnet Fish syftar på råmaterialet i fiskpinnar. Jag håller med om att det ligger bra i munnen, även opanerat. Pin är ju dessutom klart coolare än "finger" som maträtten egentligen heter over there.

/MnO

finns det benämning på sideflip 180?

annars döper jag det till fishflip

Det första tricket har jag gjort hela förra året, visste aldrig vad det hette bara...fick inspirationen från nån puckelåkare, kan ju vart du som uppfann det från början.

Nämen de var jag som uppfann fiskpinnar åxå! Visste ni inte de?

Ok, Fish kanske var lite lamt...Va ska de heta då!?

Skulle vilja se en puckel åkare göra en Fish twist...

Jaja,ville bara höra efter lite. Eftersom de aldrig figurerat i vare sig tidningar eller filmer och ingen har namnen på dessa trick så skulle det vara intressant å se om jag kunde sätta namnet på dem.

De skulle ju vara skoj,

Jaja,men glöm inte bort att om ni inte är snäll så blir de inga fler fiskpinnar till er...jag är huvudleveratör och äger ordet Fiskpinnar..

Skämt å sido,hade gott!

sideflip 180 är väl typ en rodeo 180 eller är jag också helt ute och cyklar?

Deespin du är nästan rätt... Jag kollade i tricklexikonet, shit vad bra det är! Det är ju en rodeo 540!

Misty flip, som jag tänkte på är ju bakåtvolt med 180...

Det jag inte förstår är hur man får en lincoln 180 till rodeo 540... Var kommer de extra 360 ifrån?!?!

Carled: en rodeo 540 e ju en lincoln 180... de "extra" 360 graderna kommer från volten. !80 grader åt sidan och
360 snett bakåt.

Fredd: Den där "fish twist" har jag sett många jöra. Niklas karlström jör väl en sån i absence? Väldigt töntigt
namn förövrigt.

Carled, i rodeo så kommer 360 ifrån volten och 180 från snurren..och en misty är en framåtvolt med ett halvt varvs snurr..också den heter 540 men då efter ordet misty, om man ska vara exakt, då 360 kommer från volten och 180 från snurren. så tror jag att det ska vara

Tillbaka
Topp