Uppföljaren till: "basic inom fotografering..."

Cruff

Ny medlem
Har kollat runt lite på nätet och hittat en Panasonic Lumix Dmc-FZ 10 för 3 500 - 3 800. Frågan är därför är det en bra kamera som är värd detta pris, jag är som sagt en väldigt nybörjare inom fotografering och all info säger inte mig så mycket. Så är dte någon som använder/använt kameran och kan ge ett tips eller är det någon som förbarmar sig över läsa följande textstycke och kommentera det. =)

Panasonic DMC-FZ10 är en digitalkamera med både automatik och manuella inställningsmöjligheter. Kameran har 4 miljoner pixlar med en upplösning på 2304x1728 bildpunkter. Bilderna sparas i JPEG-format. Det finns 12x optisk zoom och 3x digital zoom. Objektivet är utbytbart. Bilderna kan sparas på Secure Digital eller MultiMediaCard. 16 MB Secure Digital ingår. Kameran har en LCD-skärm som är 2 tum stor, och även en elektronisk sökare. Exponering, vitbalans med mera går att ställa in helt manuellt. Inbyggd blixt, men det går även att använda extern. USB och A/V-anslutning finns. Kan spela in rörliga bilder med ljud i en upplösning på 320x240 bildpunkter som sparas i QuickTime. Kameran har funktionen optisk bildstabilisering. Uppladdningsbara batterier medföljer. Kameran väger 550 gram inklusive batterier och har måtten 139x87x106 mm.

Tack på förhand!

Enligt den lilla koll jag har så verkar det vara en riktigt prisvärd kamera. Kom ihåg att köpa lite extra minne också.

Som med dom flesta digitala kameror om du skall plåta rörliga mål, kolla hur snabb den är. Flertalet är sega så när du trycker av får du inte med det du tänkt. Kolla med handlare som kan kameror. En firma som är bra och har bra priser http://www.scandinavianphoto.se/

MVH
Anders

Jag har provet den och kan säga att den är skit. Den är väligt ömtålig och du måste ställa in ljuset själv hela tiden. Så om du är nybörjare så hade jag tänkt om.

Tillbaka
Topp