Upphopp sidorna eller raktframifrån

kevinMEkepil

Ny medlem
Nu ska vi se vad alla tycker om rail upphopp...
Sidan/Framifrån
Det vanliga är väl att ha railhoppen från sidorna och inte rakt framifrån.
Vad tycker ni, ska man ha upphoppen från sidan och lite lägre än railens höjd eller att ha upphoppen raktframifrån fast samma höjd som railen?

onödig tråd...

men iaf, för mig spelar det ingen roll, brukar variera eftersom att de flesta railsen är olika.

Downrail sidekickers (30cm under railet)
Flatrail sidekickers (20cm under railet)
Downbox sidekicker (30cm under railet)
Flatbox frontkicker (Kicken ska sluta 0.5 meter innan boxen, och den ska vara lägre än boxen.)
Flatdownrail frontkicker (Motsvarande vinkel på kicken som downen)

Senast ändrad:
xcxllxcx sa:
onödig tråd...

men iaf, för mig spelar det ingen roll, brukar variera eftersom att de flesta railsen är olika.
jag håller inte alls med om att tråden är onödig för dels så kan det vara kul att veta vad andra tycker i ämnet och dels så kan den informationen användas för att bygga parker som tilltalar så många som möjligt.

LudvigKleman sa:
xcxllxcx sa:
onödig tråd...

jag håller inte alls med om att tråden är onödig för dels så kan det vara kul att veta vad andra tycker i ämnet och dels så kan den informationen användas för att bygga parker som tilltalar så många som möjligt.
sant, om man ser det från det sättet, tänkte inte på det xD

I de flesta fallen tycker jag det är skönast att hoppen är från sidan och en bit under boxen/railen. Men om man ska göra blindslides (om det nu är det de heter) så tycker jag det är skönare att ha hoppet rakt framifrån, fast hoppet ska ändå vara en bit under då också!

Kan man köra step downs till rails? Vore sjukt coolt och underlättar för oss som faktiskt vill bränna lite park på snowblades.

Tillbaka
Topp