Upprörd! HJÄLP

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 99842
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 99842

Guest
Upprörd! HJÄLP
Hej jag undrar om nån väldigt erfaren skidåkare kan godkänna min årliga skidutrustning! Skulle även behöva en stödperson inom skidåkningen som kan hjälpa till med t.ex nedanstående!

Har en budget på 4000 kr

Skidor: k2(vet inte vilka)
Pjäxor: Nordica
Stavar: Har inte kollat, ge förslag

Budget på 3500 kr

Ställ:
Nitro Jacka/byxor
eller sessions jacka/byxor

Upprörd! HJÄLP
Jo för 3500 får du kanske ett par halvtaskiga pjäxor. Men med vilka pengar du ska köpa resten av utrustningen vet jag inte

Upprörd! HJÄLP
Unge herr OP är 13 år och har antagligen inte läst in sig på all info om vad som ska finnas med i förstaposten när man vill ha hjälp. Han lär dessutom fortsätta växa en hel del och kommer därför sannolikt inte köpa så dyra produkter och kan kanske klara sig undan med en mindre slant. Förslaget är dock att först köpa hårdvaran och sen se hur mkt pengar du har kvar till kläderna...

Upprörd! HJÄLP
zantarf sa:
Jo för 3500 får du kanske ett par halvtaskiga pjäxor. Men med vilka pengar du ska köpa resten av utrustningen vet jag inte
Han får ett par riktigt bra pjäxor för det priset, men eftersom han har så liten budget är det bättre att köpa billigare pjäxor för kanske 2000kr och leta efter ett par begagnade skidor inkl. bindningar för en 2000kr. Då ligger vi på 4000kr, absolut ingen omöjlighet men räkna inte med proffsgrejer men absolut en åkbar nybörjargear.

Eller så tar du lite av dina outfitpengar och lägger på pjäxor, kanske en formgjuten sula...

Tillbaka
Topp