urbanventura.com - VARNING!

Som rubriken säger. Köp ingenting från www.urbanventura.com.
Beställde ett par liberty skidor där då jag inte kunde hitta de paret som jag beställde på någon annan plats.

Tog kontakt med liberty's huvudkontor innan köpet eftersom jag var lite skeptisk över om urbanventura var en licensierad säljare eller ej. Fick tillbaka ett email som bekräftade att de var licensierade.

Jag Placerade min order hos urbanventura 26 september. Fick emails med som sa att min order var gjord och att de skulle skicka den snarast, precis som på alla andra web-affärer.
1 vecka senare så mailade jag dem, fick ett svar där de sa att deras order ifrån USA var försenad och att den borde komma inom de närmsta 3 dagarna. Jag väntade tålmodigt i 2 veckor, hörde ingenting ifrån dem. Skrev ett flertal mail till urbanventura och ringde dem ett dussintals gånger, inget svar på email eller telefonsamtalen. Lämnade mitt telefonnummer till deras telefonsvarare men hörde inget tillbaka.

Nu 42 dagar senare så har jag dragit slutsatsen på att jag har blivit blåst och sitter nu och mailar med libertys huvudkontor på hur jag skulle kunna lösa detta. Förhoppningsvis så kanske jag får ett par skidor till slut, eller inte... vem vet.

Borde ha förstått att detta skulle hända eftersom att deras utbud på varor är ganska få. Men efter liberty's bekräftelse om att de var licensierade försäljare så anade jag inget illa.

Tack vare ett par äckliga engelsmän så är jag nu blåst på 3400kronor dvs. skitfattig!

Med detta sagt så vill jag varna er för denna hemsida, sprid det till era vänner.

Senast ändrad:
Jag har köpt FirstDrop grejer från dem och det gick hur bra som helst, mycket hjälpsamma :/

Senast ändrad:
Ändå dumt av dig att betala direkt och inte på faktura/postförskott när du redan är skeptisk? Men tråkigt att sånt här händer såklart..

kebabmannen sa:
snow_flake sa:
snow_flake sa:
Jag har köpt FirstDrop grejer från dem och det gick hur bra som helst, mycket hjälpsamma :/
haha kom på att dom tom skickade med en keps gratis
Vänta vänta...
du jobbar väl inte där och sitter och skriver att de är bäst hela dagarna va?
Nej, det är han som är mannen bakom sidan, och vad ska han ta sig till om folk slutar köpa därifrån!

maertin sa:
kebabmannen sa:
snow_flake sa:
haha kom på att dom tom skickade med en keps gratis
Vänta vänta...
Nej, det är han som är mannen bakom sidan, och vad ska han ta sig till om folk slutar köpa därifrån!
aa, exakt. Tur att man redan har fått in nog med pengar för denna sesongen, fick precis in de sista 3 tusen som ja behövde hehe.

Nee men om man ska vara lite seriös så mailade jag precis dem och frågade om de kommer få in någon FD-bandanas. Fick svar efter en timme att de nog inte skulle få in några såna. Nu köpte du ju skidor och inte kläder men det är ju lite konstigt ändå. Om de skulle vilja lura mig så skulle de väll sagt att de skulle få in det, fast det är ju inga stora pengar iofs. Men när det handlar om kläder så måste ja säga att ja nog litar på de ganska mycket ändå.

snow_flake sa:
maertin sa:
kebabmannen sa:
Vänta vänta...
aa, exakt. Tur att man redan har fått in nog med pengar för denna sesongen, fick precis in de sista 3 tusen som ja behövde hehe.

Nee men om man ska vara lite seriös så mailade jag precis dem och frågade om de kommer få in någon FD-bandanas. Fick svar efter en timme att de nog inte skulle få in några såna. Nu köpte du ju skidor och inte kläder men det är ju lite konstigt ändå. Om de skulle vilja lura mig så skulle de väll sagt att de skulle få in det, fast det är ju inga stora pengar iofs. Men när det handlar om kläder så måste ja säga att ja nog litar på de ganska mycket ändå.
Folk som luras luras inte ibland. Dom gör det alltid. Din lilla tes spricker omgående.

EmilRosenberg sa:
snow_flake sa:
maertin sa:

Folk som luras luras inte ibland. Dom gör det alltid. Din lilla tes spricker omgående.
Men varför sa dom inte att dom hade bandanas så dom kunde lura av mig lite pengar också?
chansen är nog ganska stor att man även beställer något mer då vilket då skulle ge de ännu mer pengar.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp