USA & Canada

USA & Canada
Jag tänkte åka bräda v 13 i antingen USA eller Canada och undrar var jag skall åka och om det är någon som vill hänga med. Jag är freeride och offpiståkare. Hoppas jag kan få tips på lämplig ort och kul resesällskap. Björn

USA & Canada
Åk till portland om du gillar och surfa med, där har du både Mt. Hood med snön och sen nedanför Hood river där du kan surfa. var dock där 98 men jävlar vad jag gillade stället!

USA & Canada
MT BAKER?!?!
kan du även åka i stevens pass, crystal mm... sen är det bara 4 timmar till whistler:D får du bägge usa o canada i ett:D
annars e portland stabilt som fan!

USA & Canada
Kicking Horse.
Ett grymt berg med massa brant akning. Sedan ligger Banff, Revelstoke och wihtewater i narheten. Just nu ar aven Fernie ett bra alternativ. Solen skiner just nu och det kom 50 cm forra veckan...

USA & Canada
Har hört från min bror och polare till honom, som är i USA nu i 2 månader, att ställena kring Lake Tahoe (Californien) där dom befinner sej är himmelriket. Snöade konstant i 8 dygn förra veckan och resulterade i 2.5m rent puder! Offpist är bara förnamnet och parkerna är långt över vad drömmarna når enligt dom själva.

Bilder & dagböcker har dom slängt ihop och finns på http://www.resedagboken.se .. Sök sedan på "Slicket" .. Hoppas de gav lite idéer.

Senast ändrad:
USA & Canada
Åker du bara freeride och offpist är det lite sent å komma hit till Lake Tahoe. Snön börjar tina och jag har inte hört om nån ny storm påväg. Däremot om du gillar park kommer du älska Tahoe.

Hör av dig till mig om du vill veta mer! /Slicket

USA & Canada
Jackson Hole är riktigt bra, men inte nu, nu är förhållandena pinsamma, så pass pinsamma att vi for och spelade en 18-hålare golf idag istället.

USA & Canada
El Nino har ställt till det och säsongen är i princip slut i Norra USA och Canada...

Vet inte hur det är Utah, Califorinen och Colorado... dock så skulle jag inte lägga pengarna på en nord am resa just nu utan skulle spara dom till nästa säsong...

Kicking Horse och Lake Louise har tydligen klarat värmen i Canada bäst... dock om inget radikalt händer denna veckan så kommer dom också ta stryk av Nino...

Tex

USA & Canada
(20) Northstar - Sierra@Tahoe Adult Lift Tickets - $15 each
All Day Adult Lift Tickets only $15 each ($65 value)
RIDE - SKI and PARTY at TAHOE - Tue. Wed. Thurs.
Beautiful Sunny Spring Conditions - Groomed Runs and PARKS

30cm of new snow tomorrow, then sun...sun...sun.
take 1 or all 20
Paul (916) 607-2600

USA & Canada
Bear mountin, ungefär 100 rails, om du är sugen på att raila så är det ett bra alternativ (:
men det ligger ungefär 3 tim från Los Angeles.

USA & Canada
För annat än park åkning så är Bear inte mycke att ha... oki som dags utflykt från LA för att sen åka tillbaka o dricka drinkar i bubbelpoolen så funkar det men annars så är det litet, med oftast rätt kass snö och offpisten är inget att tala om...

Tex

Tillbaka
Topp