USA för första gången

Johan_Halmstad

Aktiv medlem
USA för första gången
Halloj där,

Har vissa planer på att åka till USA nästa år. Har inte åkt skidor där tidigare så jag tänkte åka med någon researrangör.

Är intresserade av att höra om det finns någon med positiva erfarenheter.

Kör mestadels i pist och gillar rejäla carvingbackar. Ryggar inte för branta backar eller offpist men kommer framför att köra full fart i backen!

Vem ska man åka med, vart och när?

// Johan

USA för första gången
omn du inte är efter puder så mkt så rekommenderar jag östkusten. hyfsat billigt (jämnfört med colorado o så) o bra åkning.

kolla vermont eller new hampshire.

lycka till!

USA för första gången
Kolla Gowest.se de har resor till USA o kanada.

Annars är ju colorado väldigt bra med som todde säger så är det dyrt där, speciellt liftkorten. Men det är en helt annan upplevelse att åka på andra sidan atlanten jämfört med i alperna.

// Stoffe

USA för första gången
Gillar du pist och har gott om cash sà är Beaver Creek klockrent. Deras pistmaskiner kör väl 23 timmar om dygnet och jag har aldrig sett sà mànga pistmaskiner som jag gjorde där. Mitt pà dagen snurrade 11 stycken av den större typen förbi i bredd och backen var som ny igen. Innan de pistade var det som tandàdalen nypistat pà deras bästa dag pà hela säsongen typ.

Senast ändrad:
USA för första gången
Om du är på östkusten ska du kolla in Stowe, jay eller smugglers. Kan nämnas att Jaypeak fick runt 10m snö denna vinter!

USA för första gången
hur länge har du tänkt vara iväg? Beaver Creek är som sagts tidigare helt sjukt när det kommer till pistning, bör dock tilläggas att Beaver Creek är ett rikemans område där gatorna alltid är uppvärmda så att tanterna inte ska halka i snön och folk stannar inne när det är puder. Det kan alltså inte riktigt jämföras med resten av colorado varken prismässigt eller överhuvudtaget. befinner mej sj i breckenridge colorado för andra året irad , och liftkorten går väl på ca 80 dollar för ett dagskort (ca samma som resten av vailresorts, men om du ska stanna en längre period är säsongskort att anbefalla. Du får ett säsongskort som gäller i Breckenridge, Keystone och Arapahoe basin för ca 450USD eller det nya Epic pass som gäller för vail, beaver creek, breck, a-basin, keystone och heavenly för 579USD. Om du är sugen på CO kolla in Snow.com...

lycka till

USA för första gången
Hej! Piero här.
Jag har fått tips om Breckenridge som skall vara prisvärt ställe, smidigt att ta sig till från Denver flygplats, goa carvingbackar etc. Någon som har varit där eller har synpunkter på stället? Jag fick tipset från en amerikanare tidigare i vår. All info är av intresse. Såg recension på stället här på Freeride o det ser ju ok ut. Feedback please!

/ Piero

Snödjup

Tillbaka
Topp