usa säsongen 06/07

Lankogg

Ny medlem
usa säsongen 06/07
Jag o en god vän tänkte dra över atlanten nästa säsong till vail, tahoe el dyl. Är det nån som vet hur man kan ta kontakt med arbetsgivare (krogar) utan att surfa på resortens hemsida? Om det är lättast att fixa genom resorten eller om man skall försöka ta det vid sidan av....

usa säsongen 06/07
Tja!

Jag har lite liknande planer. Som jag förstår det måste man bli anställd först för att få arbetstillstånd, om man inte vill jobba svart då, vet inte hur det är med det i USA men kan ju tänka mig att de är rätt hårda... Tror att det är lättast att bli anställd av resorten, fast tror att man nog måste jobba heltid då och det kan ju kännas lite segt. Fördelen med att jobba på resorten är ju att de kan fixa boende plus att man får liftkort o så, en lite lättare start kanske!?!

/Tove

usa säsongen 06/07
det ar en massa jobb att fa visa, du maste hitta en arbetsgivare som ar villig att spendera 10+ timmar pa din visumansokan. Utan kontakter ar det svart.

usa säsongen 06/07
www.hospitalityjobs.com
www.monster.com
www.hoteljobs.com

Har för mig att man brukar behöva söka i maj om VISA och sånt ska hinna lösa sig om man är förstaårssäsongare i usa. Men detta kan som allt annat vara olika i olika delstater.

Lycka till!

By the way....Vail är stort och flackt!

Tillbaka
Topp