USA/Utah - Snowbird/Alta?

E-rad

Medlem
Tja,

Nagon som hade tankt svanga forbi Snowbird eller Alta de kommande manaderna?

Flyttade till SLC i 2010 och jobbar som skidinstruktor @ Snowbird, skulle va skoj med annu mer nordiskt sallskap har i UT pa free ski dagarna.. Har redan traffat 3 Norska killar, 1 dansk och 2 svenskar, ju fler ju roligare!

Snon ar riktigt bra har, mycket puder, mycket roligt! Det dumpar ner latt sno just nu, och det ar nere i SLC, tank er vad som sker i bergen da, just det, annu mer :)

Hor av er om ni hade tankt komma hit och aka! Vet att det borjar narma sig mitten/slutet av sasongen, men det ar vart att fraga i allafall!

/Eric

Ohh Snowbird... Det var många år sedan man var där! Sommaren '05 om jag inte minns helt fel! 35 grader varmt och möjlighet till bra skidåkning. Rätt fräckt må jag säga! Hoppas du hittar sällskap :)

Hej!

Tänkte dra över till Utah nästa säsong, kanske en månad i februari och främst ALTA lockar. Skulle vara kul att få inside tips från dig bor eller bodde i krokarna förra året. Boende,hitta åkpolare, bra puderåk etc, ja allt mellan himmel o jord.

Stort tack på förhand

Tomas

Inte just nu, men kanske nästa säsong.
Jag tänker dra ihop ett gäng medelålders entusiaster för att åka skidor i Klippiga Bergen och Utah står högt på listan. Gick precis med i Freeride för att försöka få koll på alternativ och fatta beslut. Blir första gången för mig i the Rockies.

Jag vill åka mesta möjliga puder, men vet inte om alla medresenärer tänker likadant. Därför är det en fördel att kunna variera.

Funderar på att åka sent i februari eller tidigt i mars. Vettigt?

Hej, jag och en kompis på 22 bast funderar på att antingen göra en säsong eller dra över 2 månader kommande säsong.
Vi funderar också på Utah (Alta och Snowbird), skulle va sjukt kul att dra ihop ett nordiskt gäng isåfall.
Några frågor som skulle va fint att få svar på.

1. Hur är det med folksamlingen i jan-mars, är det som många säger att allt blir uppåkt efter lunch?
2. Finns det isåfall några andra orter som inte har lika mycket folk så man får orört lite längre men fortfarande väldigt bra åkning och får lika stora dump som i alta och snowbird?
3. Hur bor man? Måste man bo nere i Salt Lake city så att bil är ett måste, eller finns det någon by i Alta/Snowbird som man kan bo i?
4. OM vi nu ska göra en säsong så blir det ju långtråkigt och kostsamt utan något som helst jobb, går det att få i dessa orter och hur är arbetsvillkoren oftast? När det kommer dump vill man ju helst inte jobba hehe.

Iof är det lite mycket begärt att ja ska få svar på dessa frågor, det är väll sånt man får upptäcka när man anländer.
Hur som helst skulle de va sjukt kul att dra ihop ett freeride gäng där borta kommande vinter!

//Almroth

Tjo

Jag ska åka i Alta/Snowbird/Park etc vecka 5, 27 jan-3 feb. Aldrig varit dar förut så vet inte hur mycket folk det kan finnas. Oavsett, jag kommer bo på motell i Sandy och hyr bil, kör upp varje dag.

Behöver nån att åka med (puder), sen fixar jag transporten. Bara att höra av sig!

//Jon

Abbans så taskig tajming. Just samma vecka som jag ska åka Toute Neige med UCPA i Tignes. Jag vill däremot gärna ta mig till Alta senare på säsongen, sent februari eller tidigt i mars. Mellan sportlov och påsk snarare.

Någon som är intresserad av att åka till Alta med en skidnödig 53-åring?

Tillbaka
Topp