Utan stavar nästa Säsong?

Baudtler sa:
Personligen har ja aldrig gillat synen av skidåkare utan stavar. De ser kanske "okej" ut på rails, men i hopp e de fan inte snyggt någonstans. Att köra utan stavar gör man i skidkolan. Jag kommer köra med stavar...
Precis! För T.O.M T Wallisch ser de jävligt fult ut i hoppen.Men på rails äre faktist ganska snyggt! I vinter ska man nog prova nåra åk utan...

Jag hörde av någon att det skulle bli väldigt inne med att köra utan pjux iår men.........

ja tror att det kommer bli väldigt mycket freestyle-aktiga "jibbers" i parkerna iår. å ge mig inte kommentaren att alla ska få åka som dom vill nu. klart alla får! men stavarna skiljer jibbingen från freestyle-hoppningen, speciellt nu med alla toksnurrar och dubbelvolter!

Jag fattar inte varför man skippar stavarna, Men alla får köra som dom vill.
Jag kommer dock inte köra med stavar då jag kommer filma 95% av tiden i backen.:D

jasså så detta är det senaste, vart är världen på väg egentligen...

liinuss sa:
kimkimkim sa:
jeppenator sa:
Jag ska åka utan stavar.. dom är ju bara ivägen i parken iallafall
Hehe, och varför har ingen kommit på det förens nu i så fall? Alla gör det säkert bara för att han Steve Stepp gör det.
jag håller med ! varför har ingen tänkt på att dom är ivägen innan steve stepp och tom wallisch börja köra med det förra året!!???
Wallisch kom på pretzels och nu börjar alla köra det! Varför kom ingen på det förens nu? Gör alla det för att wallisch började med det? Ingen trodde det skulle vara cool/snyggt eller ens möjligt innan wallisch gjorde det. Sluta vara sånna bakåtsträvare. Hade det inte skett nån utväckling i denhär sporten skulle det Tex inte gå att åka Fakie/Switch/Baklänges.

Kan tänka mej att du har ett par twintip? Åker du på dom bara för att MR. Jon Olsson började med det?

Aja det var allt för mej! Tack och hej!

att åka utan stavar är opraktist och enligt mig fult. Visst det kanske kan va gött om man kör lite park men fortfarande ser man iallafall ut som en dansk som är wannabe jib.

Kanske redan sagt men om man vurpar efter ett hopp kan man ju landa på stavarna så dom böjs/går av (hänt mig). Och det är ju inte särskilt skönt. Men det ser ändå ganska fult ut, annars bra att träna balans på rails o.s.v.

jeppenator sa:
utan stavar is the shit.. prova så kommer ni märka vad mycket lättare allt är..
ser fult ut om man kör tajta kläder däremot.. har man större kläder med lite längre armar så inte händerna syns så äre snyggt.

NO POLES!!
du har sjukt rätt
(KOMMAR ÅKA UTAN POLES PÅ HELTID)

alltså må hända att stavarna inte är så väl använda och att det bara är risk att man pajar dem om man landar på dem eller nått liknande, men det är då otroligt fult att åka utan, och det är ju ganska skönt att ha om man har för lite fart, tror att jag ska övertala min snowboard åkande vän att skaffa stavar (har hänt nån gång att man får dra han, grrrr...)

jag behåller stavarna, främst för att jag tycker de blir ostabilt utan, förövrigt tycker jag det ser snyggare ut.

EDIT: Min åsikt om balansen kan dels bero på att jag är så kass

Senast redigerad av en moderator:
jag kan inte påstå att jag tycker att det ser snyggt ut utan stavar även när Tom wallisch kör utan även om han är störd i huvet. Och han har verkligen inte tajta kläder!

alwaysCrash sa:
ekdahl sa:
alla vet ju att dom som kör utan stavar sitter ner när dom kissar..
alla vet ju att ekdahl har blöja när han kissar
Han står ÄNDÅ upp när han kissar, men eller utan blöja, och det är huvudsaken.

Nej allvarligt talat kära barn, vad handlar den här diskussionen om?
Det här har NOLL med skidåkning och skidglädje att göra!
Allt handlar istället om hur man ska göra för att bli lite ballare än alla andra. Ett gäng posers, det är vad ni är! Lägg mindre tid på att se ball ut och ägna mer tid åka att skidor...

Eder gnällspik och surpuppa, Nojlas

Stavar se ut som dom som inte kan hålla balansen behöver. för de är lite svårare utan. får lite mindre balans då. Ett bevis är att annars skulle dom som tävla åkt utan. Men ser betydligt snyggare ut med stavar med. ser ut som en nybörjare utan.

känns lite larvigt att alla ska börja glida runt utan stavar bara för att tom wallisch gjorde det i ett litet filmklipp... om han skulle byta ut sin svarta hjälm mot en rosa skulle förmodligen alla köra med de oxå.. eller?

varför ha på ett visst sätt för att det är snyggt? om man kör utan stavar för man tycker det är skönare det är en grej och det accepterar jag, men när folk säger att dom ska köra utan för att det är snyggt så tycker jag bara det är fjantigt, när slutade folk åka för att det är kul istället för att se så bra ut som möjligt i parken? har parken blivit en catwalk eller vad är det frågan om?

Senast ändrad:
Orkar inte läsa alla, men är det inte svårare att köra utan stavar?
man kan ju annars kompremissa o korta ner dem till typ 1meter eller så?:P

o vaddå att han följer med strömmen, han skriver ju klart och tydligt att han tycker det är skitfult!

KolanSki sa:
Orkar inte läsa alla, men är det inte svårare att köra utan stavar?
man kan ju annars kompremissa o korta ner dem till typ 1meter eller så?:P

o vaddå att han följer med strömmen, han skriver ju klart och tydligt att han tycker det är skitfult!
Jo många tycker nog det från början för man inte får så mycket balans men efter ett tag äre as skönt-

Nämen ja kör fan allt mode. Som amerikanerna gör, utan skidor. Och sen såg ja att utan pjäxor va mode då måsta man ta de. sen sa jeppenator att man inte få ha tajt utan de ska va psigt och hänga över händerna. Så ja ska glida ner i backen med täckisar stor jaka över händerna, i tjocksockar och glasögonen bakåt nedanför hjälmen för att skydda håret ha ja hört ska va coolt. Så ja känner att kommande vinter komma bli riktigt najs;P

Senast ändrad:
det är superskönt att raila utan stavar.

hur det ser ut är ju en smaksak men jag tycker det är ganska olika, vissa kör snyggare utan stavar och vissa kör snyggare med. jag tycker t.ex. wallish kör väldigt mkt snyggare utan stavar.

jag kommer nog inte köra utan stavar i vinter förutom om jag chillåker rails eller liknande.

många jag sett har en tendens att vifta extremt mycket med armarna uppe i luften när dom inte har något som drar ner dom, ser verkligen inte bra ut tycker jag.

Tillbaka
Topp