Utbildning i Alperna ?

Perrilinen

Ny medlem
Utbildning i Alperna ?
Utbildning i Alperna ?
Om man ser till olika möjligheter som finns för att kunna göra det som alla i detta forum tycker är grymt kul. Jag pratar förståss om att åka skidor. Man kan dra ner ett gäng eller som utfyllnad för ett annat gäng eller helt enkelt bara Gather skiiers.. som åker ner, bor och åker.. kul kul, men finns det någon möjlihet att utbilda sig till tex skidlärare där nere.. eller skidguide eller liknande.. det känns ju som ett bra alternativ. Är det någon som hört talas om nått bra så vore det kul att få höra!!

over and out.

Utbildning i Alperna ?
Jag har varit i Cham 3 säsonger och det finns möjlighet att utbilda sig i det franska skidlärarsystemet - Ecole du Ski Francais.
Kolla Chamonix.com.
Vet inte så mycket mer tyvärr.
Lycka till!

/Matte

Utbildning i Alperna ?
DEt lättaste dock är ju om du utbildar dig i Sverige innan du åker ner, det rekommenderar jag. Kursen är på svenska och det är lätt. Dock svårar blir det om du ska t.ex. göra det i Österrike där allt är på tyska. Deras anwärter är likvärdig med vår Steg 1. Men enligt Österrikarna själva så är ju dom alltid bäst, så är det ...men lättast är att gå en kurs i sverige innnan man drar.

//mvh

anki
2 säsonger i St.Johann, Kitzbühel

Utbildning i Alperna ?
ÅÅ.. det säger du.. Har du några bra länkar eller så där man kan läsa mer om utbildning i sverige?
Jaa menar 3 terminer i orsa känns ju lite överskattad om man bara ska säsonga lite.. tacksam för svar...

Utbildning i Alperna ?
Om du är intresserad av att bli skidguide så borde du kolla med resebyråer. Jag vet att t.ex. Lion Alpin, Langley och STS har utbildningar varje år... det är nog försent iår dock.. men till nästa kanske!

Tillbaka
Topp