Utbud pjäxor?

• Trådstartare Trådstartare fgh
  • Start datum Start datum

fgh

Ny medlem
Utbud pjäxor?
Hej!

Vill börja åka telemark men det verkar svårare att få tag på grejer än att lära sig åka. Är det bara huvudstaden som gäller för att få prova ut vilken pjäxa och storlek man trivs bäst i?

Efter att ha pratat med Udens Sport (Gbg) i telefon förra veckan och blivit lovad flera olika modeller och märken på skor åkte jag idag de 10milen för att handla. I butiken visade det sig sedan att dom bara hade NTN-grejer. Dessutom var priset mer än det dubbla mot vad jag blivit lovad i telefon.

Verkar vara internethandel som gäller men hade ju varit en fördel att som sagt få prova ut rätt modell innan man handlar. Finns det verkligen ingen bra handlare i trakterna kring göteborg?

Utbud pjäxor?
Jag tog mig till Sthlm. Men från Uppsala är det inte lika långt som från gbg.

Utbud pjäxor?
Drar upp tråden igen men jag är också behov utav telispjäxor. Tänkte åka till stockholm någon dag här i veckan och har ni några bra affärer man kan kolla hos förutom alpingaraget?

Utbud pjäxor?
Är generellt ingen fan av att köpa pjäxor i Sverige överhuvudtaget, litar inte riktigt på försäljarna här. Framförallt alpin garaget utgör sig för att va så mkt bättre än va de är, beror iofs mycket på vilken försäljare man får..

Men om ni vill prova telispjäxor i gbg-trakten, alpin garaget har ju en 'filial'/butik i Helsingborg nu, de måste ju också ha telispjäxor?

edit: oj, missade att du inte efterfrågade om affärer närheten av gbg. Det är väl alpin garaget och alpint som gäller. Eventuellt skidbytarboden och länna sport? Inte säker. Skidbytarboden ligger på kungsholmen men länna ligger en bit utanför stan.

Senast ändrad:
Utbud pjäxor?
Jo det var stockholm främst men tack så mycket iallafall.

Har faktiskt ringt till Alpint, skidbytarboden och lännasport. Skidbytarboden hade inget alls och jag tror att lännsport knappt hade några storlekar. Iallafall inget som passade mig.
Men det blir och åka till alpingaraget och alpint för att testa lite.

Du vet inga internetbutiker annars man kan beställa ifrån eftersom det är något fruktansvärt dyrt på alpingaraget och antagligen på alpint också. Har kollat lite på telemark pyreenes och priserna är bra mycket billigare där inklusive frakt iallafall. Dock så hade de inte så mycket storlekar

Utbud pjäxor?
SportConrad har ett hyggligt utbud av telemarksgrejor, ta en titt där. Skistore i Gbg borde väl ha en del på hyllan.

Personligen tycker jag man ska vara extremt försiktig med pjäxor på "postorder". Att köpa pjäxor är ett hårt svettigt hantverk som innebär provning av ett dussin olika skor, stå, gå känna, byta, gå stå känna, kränga, spänna ... svårt att genomföra på distans!

/MM

PS! Ser att trådskaparen antagligen köpt sina skor ... varför bumpa en sån här tråd? DS.

Senast ändrad:
Utbud pjäxor?
Ja varför ska jag skapa en ny tråd när jag har liknande frågor som trådskaparen. Hade jag istället startat en ny tråd så hade du väl kommit och gnällt på att jag inte hade sökt ordentligt. Hur fan ska folk ha det !?!?!?

Snödjup

Tillbaka
Topp