Utlands åkning?

ShreddyDanny

Ny medlem
Utlands åkning?
Vi är ett gäng på 4 killar som hade tänkte att dra på en resa utanför norden i en till två veckor.
Har ni några tipps?
Vi sitter och tittar på kicking hourse i Kanada som verkar hel grymmt.
Men frågan om det är värt att åka dit eller skall man hålla sig till alperna?
Vi vill åka puder och det är inte ett minus om det finns en park att hänga i när man inte pallar att åka puder.

Utlands åkning?
Säkert värt om ni stannar lite längre än en vecka, annars är det nog alperna som gäller...

Tycker det är lite konstigt att Les 2 Alpes park nästan aldrig nämns... nu var det några år sedan jag var där, och har inte åkt i mayrhofen men den var fan grym då i alla fall... och eftersom dom kör den på sommaren också borde den hålla rätt bra klass vintertid också!

Senast redigerad av en moderator:
Utlands åkning?
Kör i alperna, norra italien hade grymt mycket snö förra året. Dåligt med parker dock. Testa mayrhofen eller flachauwinkl om ni vill åka park.

Utlands åkning?
Kör USA, Canada eller Japan och ta nytta av de låga valutakurserna, finanskrisrabatter och flygpriser, det kan vara sista gången på många många år det är så billigt att dra långt.

Utlands åkning?
Det är lite drygt med den långa restiden bara. Och där vi har kollat så kostar det typ lika mycket att åka till Kanada som till alperna.
Men vi kanske inte har letat på rätt ställen?

Utlands åkning?
Om ni är intresserade av att komma till Val D'Isere har jag en vindsvåning och ett ledigt vardagsrum som ni kan dela med mig på en veckovis bas, typ 150-170 euro per person per vecka.

Hela lägenheten är på 60 kvm så det finns mycket med plats, lägenheten ligger mitt i centrum, 100 meter ifrån liftcentrum och lika nära till barerna.

Är ni intresserade skicka ett SMS med emailadress till +33 6 24 86 88 04 så kan jag skicka över bilder och ytterliga information.

Ni är välkomna att åka skidor och festa!

Richh

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp