Utrustning för 2 veckor

Utrustning för 2 veckor
Tja!

Jag och några polare ska 2 veckor till Whistler och jag har funderingar på min utrustning. Det jag har och kommer att packa är.

Skaljacka och byxor
Lager två tröja
Underställ

Två par skidor, ett par med 110 midja och ett par med 130 midja

Självklart är alla "vanliga" grejer med såsom ryggsäck, goggles med extra linser, pjäxor, hjälm, strumpor, handskar.

Min fundering är om jag behöver ha med mig ett till ställ med skaljacka och byxor?

Ni som har varit i Whistler under ett par veckor eller mer vad packade ni?

Tack på förhand!

Utrustning för 2 veckor
Jag har aldrig varit i Whistler, men jag tror inte att behovet där skiljer sig stort från övriga skidorter i världen ... Mitt tips är att du reser i en skidjacka och packar ned ytterligare ett par skidbyxor. Då är du garderad och det tar minimalt med extra plats. Om din förstahandsjacka eller byxa går sönder eller är opassande på annat sätt skulle det ju vara grymt frusterande att behöva prova nya kläder i skidshopen medan pollarna kör upp lössnön på berget. Men,men oftast klara man sig bra med ett "ställ", och har du problem med skidkläder i tunnelbanan är det bättre du satsar på lite snygga stadskläder! ;-)

/MM

Senast ändrad:
Utrustning för 2 veckor
Man kan utan problem klara en hel säsong med bara ett ställ så det verkar onödigt att ta med två. Min skaljacka är nog inne på sitt fjärde eller femte år och den används året runt.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp