Utrustning UCPA

rickard-strand1

Ny medlem
Utrustning UCPA
Vet att de har pratats om det förut men det var ändå ett par år sen. Ska åka skidor med UCPA v5 nästa år (2013) och undrar vad de har för utrustning. Det senaste jag kunde hitta här va från 2006 då de hade B2or o B3or. Har de uppgraderat sig eller är det mer av samma??

Tacksam för svar :)

Utrustning UCPA
Det varierar en del från center till center men jag skulle räkna med att man får harva runt på ett par S86 typ om man inte tar med eget...

Utrustning UCPA
I argentiere förra året var det B3or med fritshi/naxo som gällde iaf. Men som Pillard säger, det lär variera en hel del beroende på center och kurs.

Utrustning UCPA
Var i Argentiere i vintras, då var det Experience 88 och S3 vill jag minnas. Men fanns såklart också S86 och B3. Beror väl på både center och vilken grupp man åker i.

Utrustning UCPA
Ska nere till Val T i helgen med UCPA. Något som vet vad de kör lagg i off.pistgrupperna där?
Tänkte testa flyget, men det visar sig att det INTE ingår skidfrakt i priset. jäkligt snålt kan jag tycka när det heller inte sänkt priset pga. den låga euron. För något år sedan kunde de minsann fläska på några tusen pga. att euron gick upp. Ringt faktiskt innan vi beställde resa och de sa att man tar höjd för att euron kan gå upp fram till själva resetillfället. Med andra ord, borde de tjäna en hel del på den låga euron :p, bjud på skidfrakten på flyget för fasen!

Utrustning UCPA
Serre hade iaf S7, S3 och Experience 98 alla helt nya och i alla längder att välja på i år förutom pistskidor med blommor på och annat äldre som S97.
Så en uppryckning har skett, ska til, Les Arcs nästa vecka och kan rapportera därifrån också då, inget klår mina Bibbys dock men trevligt för alla som inte tar med sig eget.

Senast ändrad:
Utrustning UCPA
Adde01 sa:
Lundblom sa:
Adde01 vad går skidfrakten på?
Det är norwegian som kör Arlanda - grenoble i ucpa's regi.. Vad jag kan se kostar det mellan 229 - 349 sek / resväg. Ska bara klura ut hur man bokar in det innan man kommer till flygplatsen.
A
https://www.norwegian.com/ssl/se/kundeservice/mitt-norwegian/reslookup/

Klicka på "Boka Specialbagage" Du behöver din bokningsreferens. Du får den från UCPA, om du redan har fått bokningsreferensen i ett mail så finns där en länk också...

Utrustning UCPA
rickard-strand1 sa:
Vet att de har pratats om det förut men det var ändå ett par år sen. Ska åka skidor med UCPA v5 nästa år (2013) och undrar vad de har för utrustning. Det senaste jag kunde hitta här va från 2006 då de hade B2or o B3or. Har de uppgraderat sig eller är det mer av samma??

Tacksam för svar :)
Har varit(är) i Val Thorens denna vecka(5) och här är det Rossignol S3 som det bjuds på i off pisten. Vet inte om jag är glad att jag tog med mina Katana eller ej men känner att de gjorde jobbet i alla fall.

Senast ändrad:
Utrustning UCPA
I Tignes var det i år S3 eller den mer traditionerliga och stabilare E98 som erbjöds offpistgruppen (det är alltid Rossignol med UCPA då dom har ett samarbete). Provkörde E98 en halvdag och den är en ganska väldämpad och stabil sak (förutsägbar men kanske lite tråkig) med lätt tiprocker som fungerar fint i uppkört före.
Dom är dock rejält tunga fast det märks ju mest bara när man bär på dom.
Mitt ex hade VÄLDIGT slöa stålkanter så får ni inget fäste så säg till så ni får dom slipad.

Senast ändrad:
Utrustning UCPA
Vad gäller övrig utrustning så kan det vara bra att ha med AA batterier om du ska låna tranciever. Annars får du köpa för 1 € /styck.
Jag fick brädan vallad och stålkanterna slipade för 17€, svårslaget och jag är glad att jag inte gjorde det hemma innan jag åkte.
Hänglås till skåp på rummet.
Kolla redan innan du åker med ditt försäkringsbolag om försäkringen gäller vid off-pist. Annars finns extra försäkring att köpa på plats.
Beställ försäkringskortet från försäkringskassan i tid.
Lakan ingår men inte handduk och tvål.
Andra saker som var bra att ha var sandaler, termos, resorb, vätskesystem.

Over and out.

Utrustning UCPA
Skarvsladd kan vara bra att ha med, kan vara lite skralt med uttag. Pannlampa om man vill läsa på kvällen, vissa center har inte sänglampa. Öronproppar, folk snarkar. Ev sovmask om man störs av ljus och vill lägga sig tidigt någon dag.

Någon som vet vilka skidor man får i Cham? (åker tout neige)

Tillbaka
Topp