Utrustningsfråga

josh

Aktiv medlem
Utrustningsfråga
Har under senare år inte åkt speciellt mycket mer än någon vecka i sälen och någon vecka i alperna varje år. Kör på ett par fischer rc4 racingcarve skidor(årsmod 2001, 186 cm)) men klarar inte av dom utanför pisten. Skulle vilja ha förslag på någon skida som är grym i såväl pist som offpist och undrar även vilken längd som gäller(187 cm lång). Har som sagt inte varit så aktiv de senaste fem åren men anser väl mig själv som en hyffsad åkare.

mvh Johan

Utrustningsfråga
ja tycker att HEAD Monster iM75 är utmärkt både i och utanför pisten, ta 177 den är ok tycker ja, själv är ja typ 186 så den funkar nog för dig också.

Utrustningsfråga
OK ska till Val THorens vecka 10 och har funderat på att hyra först innan jag köper. Vad tror du om Salomon Scream 10 pilot?

Utrustningsfråga
har själv aldrig åkt på den, men salomon gör ju bra skidor, och ja har hört att den är väldigt bra. men ja håller nog ändå på Monstern, men det är ju en smaksak, nästan alla skidor är ju väldigt bra.
men ja tror att Monstern är bättre offpist.

Utrustningsfråga
Salomon Scream 10 pilot

Gjorde testet här och fick fram längd 185. Anledningen till att jag vill hyra var att i Chamonix förra året så hade jag grymma problem off pist i blötsnön med mina glidar fischer.

Tror du de blir för långa? Finns 180 också.

Utrustningsfråga
För ordningens skull känns det som det ännu en gång är dax att konstatera att dina skidor inte påverkas nämnvärt av hur lång du är. Däremot har din tyngd och åkteknik stor betydelse, samt inte minst var och hur du önska framföra ekipaget. För att komplicera det hela ytterligare är olika skidor gjorda för att åkas i skilda längder av en och samma åkare. Dvs. att man åker på 198 cm G4 (Vinka till publiken, HitMe!) innebär inte att ett par Slalomcarvers ska väljas i samma längd...

Det här kan utvecklas, men inte av mig, just nu!

That´s all kids! / MM

Utrustningsfråga
MM:

Jo det fattar jag att det beror på åktekniken. Som jag skrev är jag ju inte någon fantast eftersom det endast blir ett par veckor om året. Kör relativt aggresivt och kanske ibland tror att jag klarar av saker som kan gå riktigt illa ... Vill kunna ta mig igenom risig offpist utan att korsa skidorna efter 50 meter samtidgt som laggen skall funka bra i backen. Eller så skiter jag i allt och hyr en monoski. Backscrtach med stavarna i lutfen är ju ett glassigt trick!

Verkar som head monster är de flestas favorit?

Tillbaka
Topp