va fan hände med årets skidfilmer :S

G_johannesson

Ny medlem
tja
Kolla precis på Claim (msP) och Reasons (PBP).
Asså alvarligt, reasons va ju ok eftersom den va lite annorlunda och orginel med hela dokumentär vinkeln, men fortfarande igen bra "dokumentär" känndes bara som ett lamt försök till dok.

Ok claim...........
WTF!?
Den kändes ganska värdelös om man tänker på hyper och msps tidigare filmer.
Enda bra va typ westers del, coby va lite rolig som vanligt, men filmen känndes bara fel o tråkig, dålig musik.

Har inte fått Massive än, men hoppas verkligen tanner har pallat trycket.

Va tycker ni?
Är jag helt dum i huvet eller?

peace

get lucky är bästa hittills tycker ja:P
turbo var under förväntan:S men ändå jävligt bra !
slamina var också najs.

hoppas på att massive blir nåt extra:D

Jag har aldrig varit riktigt förtjust i skidfilmer eftersom jag ser inget unikt hos dem.
Jag vill inte hata men jag kan inte se så mycket kreativa saker inom skidfilmsbranschen, det kanske beror på att jag är snowboardåkare och vet inte riktigt hur det är att stå på två par skiis.

DÄREMOT, så kan jag föreslå några av årets snowboardfilmer som är vansinnigt bra gjorda.
Kolla på "Thats it, thats all". Gjord av QS, RedBull och Co. Min morsa såg på trailern (hon är inte det minsta insatt i brädåkning) och hon tyckte att den var sevärd.

Jag ska å kolla filmen på bio nu till helgen, det blir fett!

SverigeTomten sa:
Jag har aldrig varit riktigt förtjust i skidfilmer eftersom jag ser inget unikt hos dem.
Jag vill inte hata men jag kan inte se så mycket kreativa saker inom skidfilmsbranschen, det kanske beror på att jag är snowboardåkare och vet inte riktigt hur det är att stå på två par skiis.

DÄREMOT, så kan jag föreslå några av årets snowboardfilmer som är vansinnigt bra gjorda.
Kolla på "Thats it, thats all". Gjord av QS, RedBull och Co. Min morsa såg på trailern (hon är inte det minsta insatt i brädåkning) och hon tyckte att den var sevärd.

sh111t om din morsa anser den vara sevärd måste den vara den bästaste filmer ever.

Senast ändrad:
jonathan-o sa:
SverigeTomten sa:

sh111t om din morsa anser den vara sevärd måste den vara den bästaste filmer ever.
Oh yeah!

Get lucky gillar jag skarpt! PK Hunders del är riktigt trevlig även kul att se Wallisch i en del som inte gör han till en mega Gangsta' kille utan mer som en som verkligen gillar vad han gör! sen så är musiken till den här filmen otroligt bra i sig.

Senast ändrad:
Måste bara säga att Reasons var värdekass.. samma åkare som alltid! tror inte Simon körde ett enda oväntat trik utan de var samma misty 10, misty 7 och dubbelfront som han har gjort i 2 år nu: :(

Är väl som vanligt snowboard filmerna ligger före skidfilmerna.

That's all that's it är kanske en av de bättre någonsin..

//H

Turbo och such is life är helt klart bäst. Men måste säga att tidigare års filmer är så mycke bättre.

S_ahlen har rätt. Slamina var sådär, HHs del var bäst..

jag fick free radicals film för 2 dagar sen, personligen tycker jag att dom alltid bjuder på bra film så jag tvivlar inte heller på årets utgåva.

såg that´s it that´s all igår å den var så flippat bra. bästa jag sett någonsin. den dom enda filmerna jag sett på skidfronten som går att se är such is life och turbo. resten tyckte jag va sjukt tråkiga!

Ok sorry att jag är jävligt seg, men vem fan är bobby brown? helt sjuk kille juh!

Såg Reasons precis. Tycker det var en helt ok skidfilm men troligtvis inte årets film. Hoppas att Tanner lyckas lika bra med fimandet som i Believe, då kan nog The Massive bli en härligt och njutbar skidfilm ;)

Det är svårt för företagen att hålla uppe med ett grymt förra år tror jag, tricken har inte utvecklats lika mycket på senaste tiden och det bidrar till att det känns lite gammalmodigt att göra kangaroo och sw10... Jag tycker att Reasons var bra, Turbo var också fin men Such is Life har dem skönaste delarna. Journal var riktigt tuff men Get lucky var en flopp(imo).

Har inte sett claim än men Turbo är ju helt galen! bäst hitils enligt mig. Får se hur claim är, verkar sjuk den med.

RailReppin sa:
Nosskire sa:
Vad händer med årets snowboardfilm?

That's all that's it... Se den ! ! !
that's what im sayin !

när kommer den ut i butik ?
Riktigt snyggt filmat......men......

Filmen innehåller 75% berg, helikopter och djurbilder. Vart får ni suget att "åka" från i den filmen? Dom 5 klippen på halva trick som var? Jag gick ärligt in med inställningen att "det var det bästa som någonsin gjorts" som någon hade skrivit här. Visst, jag håller med, snygga bilder. Men jag tittar lika gärna på discovery om jag vill se natur. Tyvärr tycker jag att alla skid och snowboard filmer apar efter detta mer & mer. Typ som att det är häftigt att de har filmat med helikoptrar och hellre visar dem än själva åkningen.

Jag blir extremt mycket mer sugen av de filmer och trailers där man faktiskt får se åkning, även om de kan vara bra mycket sämre filmade så är det ändå åkningen jag vill se.

För de snowboardintresserade finns det bara en film som är den enda du behöver se.
Think Thank Stack Footy!

Kruxelidux sa:
lasssekongo sa:
Ok sorry att jag är jävligt seg, men vem fan är bobby brown? helt sjuk kille juh!
Hi there people Im Booobby broown
they say I'm te cutest boy in town
my car is fast and my teeth are shiny
you can tell all the girls taht the can kiss my hiny
so here I am at the famous school
my dress is sharp and I'm acting cool

ni förstår! den riktiga gangstern !

ChristofferAldell sa:
RailReppin sa:
Nosskire sa:
Vad händer med årets snowboardfilm?

That's all that's it... Se den ! ! !
that's what im sayin !

när kommer den ut i butik ?
Riktigt snyggt filmat......men......

Filmen innehåller 75% berg, helikopter och djurbilder. Vart får ni suget att "åka" från i den filmen? Dom 5 klippen på halva trick som var? Jag gick ärligt in med inställningen att "det var det bästa som någonsin gjorts" som någon hade skrivit här. Visst, jag håller med, snygga bilder. Men jag tittar lika gärna på discovery om jag vill se natur. Tyvärr tycker jag att alla skid och snowboard filmer apar efter detta mer & mer. Typ som att det är häftigt att de har filmat med helikoptrar och hellre visar dem än själva åkningen.

Jag blir extremt mycket mer sugen av de filmer och trailers där man faktiskt får se åkning, även om de kan vara bra mycket sämre filmade så är det ändå åkningen jag vill se.
visst kanske dom kunde tagit mer klipp på åkning, men man få ju en liten inblick vad för kvalité på åkningen som kommer !

ang Claim

Är den så bra som dem säger på trailern?
"The greatest ski movie of the year.... ever"

Tänkte dom sätter ju endel press på sig när dom gör så, för då förväntar man sig ju lite MER än bara bra!

har inte hunnit sett alla årets än. Men hittils tycker jag att
• claim håller måttet, hade dock lite högre förväntningar. Westers och kajs delar var sevärda.
• reasons var bra åkning men mycket oskön musik förstörde.
• Journal blev jag glatt överraskad av. Inte de kändaste åkarna, men riktigt bra och varierande åkning.
• Turbo var ok. Tummen upp för editen och åkningen i alaska. I övrigt för lite "story", flöt bara på. För att hänga med på var de åkte nånstans var man tvungen att vara riktigt uppmärksam.
• Get lucky tycker jag nästan var bäst hittils. Åkningen i Norges berg är obeskrivlig.

Anagram, under the influence, slamina och such is life ligger å väntar på att bli sedda nu. Ser fram emot free radicals nya, make my day och the massives också.

Sen måste jag säga att snowboardfilmer intresserar mig inte i allmänhet, men that's it that's all kan med stor sannolikhet vara det absolut bästa jag sett inom extremsportsfilmer!

Till sist undrar jag vad som hände med jon å sammy i claim? kollat igenom extramaterialet och filmen förstås utan att träffa på dem :S

Senast ändrad:
Turbo var sjuk, inte lika sjuk som realtime, men sjuk! Riktigt fet musik, fet parkåkning, helt jävla monstersjuka handrails och en riktigt skön skogspuderdel!

Such is life har nåra riktigt feeta delar!! Enjoy var fet och Such is life påminner fett mkt om enjoy..

Get ready är en stor förbättring från Magic moves. Skön musik,skön åkning, skön redigering.
PK's del är bland de bästa jag sett :D

Hasse sa:
Är väl som vanligt snowboard filmerna ligger före skidfilmerna.

That's all that's it är kanske en av de bättre någonsin..

//H
Fast tvärt om alltså: That´s it,That´s all...

Bara för att förtydliga. Inget illa menat.

Jeffa

jag tycker get lucky var sjukt tråkig :/ i princip samma kicker med slowmo hela tiden!!

men som vanligt leverade level 1 grymt bra och turbo va en sjuk film!!

jag har aldrig gillat poor boyz försen jag såg reasons..det va kul å se lite annat än "vanlig" skidfilm

Snödjup

Tillbaka
Topp