va fan, har de här skidorna någonsin kostat ord. p

• Trådstartare Trådstartare jjosefsson
  • Start datum Start datum
J

jjosefsson

Guest
Va fan , har de här skidorna kostat det de anger som ord pris ?
Är det inte för att vilseleda bara.
De här skidorna ska ju vara årets modell.
När kostade de ord pris ?
Kommer de någon gång kosta ord pris ?
Tror att de är tillverkade för det extra pris som de kostar.

http://intersport.se/Produkter/Utrustning/

Senast ändrad:
the-teo
Ge mig en språklektion och tala om vad som är fel.

håller med teo, du låter ju som en pårökt bärplockare som du skriver. länken du skickade var inte heller till någon specifik produkt så det gjorde ju inte saken lättare att förstå va du menar..

Är det å jävla svårt att förstå
Om en skida aldrig har kostat ordinarie pris, aldrig kommer att kosta ordinarie pris.är det inte extrapriset som är ordinarie pris då ?

jjosefsson sa:
Är det å jävla svårt att förstå
Om en skida aldrig har kostat ordinarie pris, aldrig kommer att kosta ordinarie pris.är det inte extrapriset som är ordinarie pris då ?
Alltså ordinarie pris kan ju aldrig vara extrapris och extrapris kan ju aldrig vara reapris. För om ordinarie pris är extrapris innebär det att reapriset är ekvivalent med ordinarie priset. Det leder i sin tur till att extrapriset kommer vara just ett extrapris o ordinarie priset kommer att vara ett reapris. Det som ibland kan vara svårt att förstå angående ordinarie priser är just det du frågar om. Nämligen då extrapriset övergår från att vara ett reapris till att vara ett ordinarie pris. I det fall du nämner så är det precis den här omvandlingen som sker, alltså att reapriset omvandlas till ett ordinarie pris för att sedan kalkyleras om till ett extrapris. Detta sker fullt lagligt enligt konsumentköplagen. Men jag kan hålla med dig om att omvandlingen från reapris till ordinarie pris kan kännas svår att greppa. Men detta sker alltså fullt lagligt. Hoppas att jag gjorde saken lite klarare för dig.

Senast ändrad:
Så svårt är det väl inte? TS tror att InterSport snuvar honom genom att ange en av årets skidor ordinarie pris som något den aldrig kostat. Vilket de inte heller har någon skyldighet till. Vill de sätta ett extrapris kan de väl få göra det? Spelar ingen roll om de någonsin har haft skidan ute för det ordinarie priset eller inte.

Det klurigaste är ju att förstå vilka skidor TS menar.

Hasse_Lindborg sa:
Vad skriver TS? Någon som förstår?
Oj. Flera som kanske är onödigt hårda mot TS. Jag fattade. Han flaggar för en "MSRP scam". Fusk med ordinarie pris i syfte att lura kunden att han gör ett bättre köp än vad det är. Inte så svårt att förstå, men heller inget nytt under solen.

TS: handla någon annanstans om du kan. Antingen där det det finns rätt saker till rätt pris (nätbutiker) eller där du får experthjälp på köpet (skidbutiker). Om du vill ha något från intersports sortiment så kan du ju prova i deras butik först och sedan beställa där det är billigast på nätet. Det är upp till ditt eget samvete, men om du tror att dom försöker blåsa oss så är det kanske inte mer än rätt :P

om det nu hade varit så att de hade varit dyrare innan, hade de varit bättre då?
t.ex. mjölkpaket 20 kronor *10 KRONOR REA!!!!!!*
"ooooh shiiiit den baaa måste jag HAAAAAAAAAAA!!!!!!!!"

den stora frågan är väl varför man överhuvudtaget överväger att köpa skidor på intersport?

Dustbin_Dan sa:
Lee-nus sa:
den stora frågan är väl varför man överhuvudtaget överväger att köpa skidor på intersport?
Varför skulle man inte göra det? Hittar man rätt skida till rätt pris vad är då problemet?
Deras slalom skida de hade för ett par år sedan var ju grymma. Och då menar jag Techno Pro skidan...

Hasse_Lindborg sa:
Dustbin_Dan sa:
Lee-nus sa:
Varför skulle man inte göra det? Hittar man rätt skida till rätt pris vad är då problemet?
Deras slalom skida de hade för ett par år sedan var ju grymma. Och då menar jag Techno Pro skidan...
Fischer var det väl som tillverkade den? Åkte nån dag på den och den var helt ok och mycket prisvärd. Det jag menar är att dom bästa priser jag sett på (BRA) skidor var i våras på Stadium Drottninggatan.

Hasse_Lindborg sa:
Dustbin_Dan sa:
Lee-nus sa:
Varför man inte ska köpa skidor på Intersport är för att det är en stor kedja som säkert tjänar tillräckligt med pengar på vindjackor och fotbollsskor. Bättre att ge pengarna till de små "renodlade" skidhandlarna i sverige för att hålla dessa vid liv.

Och Techno Pro bindningarna är Salomon... Köpte Techno Pro grejer till min 5 och 7-åring för någon vecka sedan. Inget fel på de grejerna, bra pris dessutom...

Freeridefredde sa:
Hasse_Lindborg sa:
Dustbin_Dan sa:
Varför man inte ska köpa skidor på Intersport är för att det är en stor kedja som säkert tjänar tillräckligt med pengar på vindjackor och fotbollsskor. Bättre att ge pengarna till de små "renodlade" skidhandlarna i sverige för att hålla dessa vid liv.
Hur ser du på utländska webshopar som sport-conrad, telemark-pyrenees.com och glisshop.com som du refererat till i andra trådar? Är dom bättre än Intersport och Stadiumbutiker i Sverige men sämre än "renodlade" skidhandlare i Sverige? Eller räknas dom som "renodlade"?

Dustbin_Dan sa:
Freeridefredde sa:
Hasse_Lindborg sa:
Hur ser du på utländska webshopar som sport-conrad, telemark-pyrenees.com och glisshop.com som du refererat till i andra trådar? Är dom bättre än Intersport och Stadiumbutiker i Sverige men sämre än "renodlade" skidhandlare i Sverige? Eller räknas dom som "renodlade"?
Haha nu blev jag lite ställd mot väggen. "Renodlade" är skistore/alpingaraget, lokala handlare på svenska skidorter osv. bara för att specificera. Tycker även SC och de övriga kommer med i den gruppen. Dock så blir dom (SC) automatiskt lite sämre då man inte kan få service, tips och råd osv. från dessa på samma sätt. Intersport och Stadium förstår jag inte ens varför dom säljer skidor, då jag varken tycker de har skidor som är intressanta eller till bra pris. Men det är min personliga åsikt. Men även en blind höna kan hitta ett korn då och då :-).

Kan påpeka att jag nu i veckan köpt ett par Katana från en svensk "renodlad" butik, då jag tyckte det var värt med tanke på personlig kontakt och garantin, samt att dom kunde erbjuda ett pris som matchade SC.

Tillbaka
Topp