va ska man tänka på när man köper en sovsäck

Vic_Jonasson

Ny medlem
Är det billigt om man kan köpa en sovsäck som går ner till -10 grader för 300 kr? Va ska man tänka på när man köper en sovsäck liksom.

Det beror på vad du ska göra. Precis som vid skidköp. Men du får vad du betalar för helt enkelt! Se till att hitta en i din längd =P

se till att den inte är fylld med vatten och snö, det kan bli ganska kallt. trust me.. Köp inte på naturkompaniet dom ha väldigt vattenfylda sovsäckar anrs är stadium bra

tänkt me stjärten...den ska va varm å skön!

Hmm, ja, det är billigt, men vad är det du betalar för!?!

Viktigt när man skall köpa sovsäck är att tänka igenom hur du tänkt använda säcken. Vad behöver du? Skall du sova hos polarna efter en nattrunda monopol, skall den användas i lera och regn på Roskilde eller skall du sova i Helvetesdalen i 50 m/s och horisontellt regn i ett sönderbåst tält?

Kika på Recsensioner på http://www.utsidan.se/recensioner/visaobj.asp?kategori=34

så får du kanske litet koll på vad testare tycker.

Provligg! Rymms du i säcken? Hur verkar materialet? Håller det? Väger den mycket?

Men, i och för sig är väl inte 300 spänn någon förmögenhet?

GL!

MVH,

M.Jinnai

Jag skulle inte köpa en sovsäck för 300 kr! Köpte en åt min hund för de priset. De är ungefär vad den duger till.
Kolla på ajungliak säckarna på sportsnet.se Dom kostar väll lite mer än 300 spänn men de är klart värt de. Själv så sover jag i en -29 på sommaren å hösten på vintern så laddar jag med en flis säck innuti. Så då höjs temperaturen med typ 7 grader. Härligt.

Knola ihop sovsacken istallet for att rulla ihop nar den ska tillbaka till sacken. Annars haller den varmen inte lika bra pga. bla bla bla. fint tips. (inte for att det har med att kopa att gora)

Tillbaka
Topp