Vad använder du - ProTecHjälmÄgare - för skidglasögen?

BobDog

Ny medlem
Kanske lite smal fråga? Men dock så viktig! Jag letar efter ett par skidglasögonen som ska sitta som gjuten på ProTec hjälmen. Fråga till dig som har denna hjälm: Har du hittat någon märke/modell som sitter som så... som gjuten alltså... på hjälmen?

Jag kör med ett par Arnette.....Funkar skidbra.....Notera min eminenta humor...

Modellen spelar ingen större roll. ar alltid haft Arnette...

Jag tycker att du ska kolla på ett par Arnette Strapt, de passar utmärkt enligt mitt tycke!
Priset för dessa ligger runt 400 - 600 SEK beroende på typ av glas.

Kör med ett par Arnette och två par Scott. Dock ej samtidigt. Jag tycker att det är omöjligt att få det 100 % tätt (kör med första årsmodellen av Pro-Tec, vet inte om det är annorlunda på nya) så därför har jag flyttat ner den där mjuka tygbiten i hjälmen en bit ner på pannan och denna gör så att det är helt skyddat mellan goggles och helmut.

Jeg bruker Smith Triad regulator, sitter som støpt men så er de også laget for hjelmbruk (hjelmbøyle på stroppen).
Bedre enn mine gamle Arnette The Goggle.
Oakley A frame er også veldig bra om du kjøper hjelmstropp med bøyler på (ekstrautstyr til rundt 200 kr)

Om jag förstår din fråga rätt har du problem med att skidglasögonen inte sitter bra PÅ hjälmen. Dvs. de ramlar av när du så att säga sätter upp dem i pannan. På denna punkt kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Jag har en ProTec SnowAce som jag kombinerar med ett par Smith, Oakley eller Scott. Samtliga sluter tätt när de sitter på näsan men halkar lätt av när man sätter upp dem på hjälmen.

Jag vill minnas att jag sett skidglasögon med någon form av friktionshöjande material på insidan av bandet men kommer inte ihåg vilket märke det var...

That´s all kids! /MM

Kolla in Spy:s sortiment på goggles. Dom har ett mjukt gummiliknande material på insidan av spännena som är tilll för hjälmar...

// Jonny

Tjena har själv en pro tec hjälm och vet hur jävligt det kan vara
att hitta rätt. Så här får du ett par bra tips

Arnette strapt funkar skit bra
med chrome lins finns för cirka 400kr

Oakley A-frame jävligt snygga helt enkelt
pris ungäfer 795kr utan iridium med
så kostar dom 1.150kr

Arnette the goggle ganska snygga
med fire flames pris 700kr

Spy sccop blue camoväldigt bekväma
och ganska snygga pris 1.100

Lycka till.

Som vanligt så ska man gå emot strömmen! Personligen kör jag med ett par Cébé Powder. Men, det går ju inte, det sitter ju som skit, tänker ni nu. Det gör det inte alls. tricket är att man får skjuta upp hjälmen något i pannan & anpassa efter brillsen, så går det alldeles utmärkt & nej, det blir inte oskönt. Kan ju iofs vara jag som vant mig vid det oxå. Nu vet jag dock inte om det finns nån större poäng med att köpa Cébé, eftersom de har nya spegellinser, som inte alls är lika bra, för synens skull, som de gamla var. Kanske tom jag byter grejer...

Ride on!

Smith Triad funkar för mej...har du tid att vänta så kommer det en ny modell snart. den sitter riktigt bra den me...

Tillbaka
Topp