Vad är det för skillnad på Spitfire EDT och PRO?

DAngerd

Ny medlem
Jag hade mer eller mindre bestämt mig för att köpa ett par Nordica Dobermann Spitfire Pro efter att ha testat förra säsongens skidor, nu har jag bara ett litet frågetecken kvar, vad gör EDT-tekniken för skillnad på skidorna, är det värt att köpa ett par Spitfire EDT i stället?
Jag har ju läst på Nordicas hemsida om EDT, det är ju någon karbonplatta som ska göra skidan stabilare och spara kraft åt åkaren. Någon som har testat och märkt någon skillnad?

Det blev ett par EDT nu i alla fall, får återkomma när jag kört lite på dem, men var är SNÖN????!!!!

EDT är styvare än Pro, jag funderade också på att köpa ett par spitfire men stod inte ut med utseendet och den klena bindningen

Jag läste ju mig till att de är styvare, men det stod också att de skulle vara mer lättsvängda, en ekvation jag inte får att stämma. Jag ser fram till att testa dem nu i alla fall, men VAR ÄR SNÖN!!!??? :mad:

Är väldigt nöjd med dem, lika lätta att svänga som PRO-modellen, lätt att göra sladdande sväng när jag vill, men otroligt stabila i skärande sväng! Bra jobbat Nordica. :D
Utseendet är ju inte det snyggaste, men det skiter jag i när de svänger som de gör. För de som inte sett eller testat dem, så kan jag också säga att bindningen ligger på mellan 6-14, det tycker jag definitivt inte är klent, man får ju väga 150 kg eller åka störtlopp i puckelpist innan det blir ett problem. ;)

Upplever du att de är stabilare i skärande sväng än Pro-modellen? Dvs, märks det ngn skillnad mellan modellerna.

Jag har testat Pro-nodellen också i vinter, och tycker att EDT är märkbart stabilare i fart. I kortsväng, låg fart eller annan sladdande sväng känner jag faktiskt ingen skillnad, men med den rabatten jag fick var det klart värt de extra pengarna jag lagt ut, och jag skulle nog tagit EDT även om jag hade fått betala ordinarie pris.

Tillbaka
Topp