Vad är det för speciellt med Cangarooflip....

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

mustalianen

Ny medlem
Med risk att bli allmänt hatad tar jag upp debatten jibbers vs. freestyle igen.

För ganska många år sedan (kanske 1998 eller 1999) var en av de första Red Bull Big Air tävlingarna i Åre. (då menar jag alltså riktigt big jump och inget freestyle hopp)

Då var det som vanligt ett helt gäng som höll på med diverse snurrar och grabbar... men vann gjorde en skön freestylesnubbe som kom in och gjorde en full-full (dvs dubbel bakåtvolt med dubbel skruv), med andra ord ungefär en cangaroo + 540 - grab
(om något av rävarna här på freeride kan mer detaljer får ni gärna fylla på, har ett vagt minne om att det var två bröder som kämpade om segern)

Allt snack om att freestylenissarna inte kan hantera "riktiga" bigjump är mao just snack.

Skulle vara lite kul att se några freestylekillar ställa upp i JOI och äga sönder stället

=)

tror inte dom har nån chans i JOI då dommarna går på 45% stil å 65%svårighet.. spiken är inte direkt vad jag kallar stil.

kangaroo flippen är speciell just för att den är tekniskt svår men endå jävligt snygg! de är inte många som kan kombinera dessa så bra.

jo sw 12 octograb är ju ocksså ganska PHET.. men men.. inte roligt me spin to win hela tiden

jag tror säkert att dom skulle äga med flippar osv. men jag tror att dom får det svårt när det gäller handpåläggningarna och stilen..det är ju trots allt 2 olika sporter.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp