Vad är det här för skidor? Fischer Axel Naglich Lt

kappakomplett

Aktiv medlem
Såg att sportconr*d sålde dessa skidor, tydligen en begränsad upplaga på 100 par skidor som gjorts.
Någon som vet mer om dessa skidor?

har test åkt skidan några dagar, hyffsat mjuk, väldigt lättåkt, hade förväntat mig en betydligt hårdare skida när Axel Naglich namn står på den. grym film för övrigt, Mt St Elias. Har inte åkt på normala watea 101 så har svårt att jämföra dem.

Jesper-am-Arlberg sa:
har test åkt skidan några dagar, hyffsat mjuk, väldigt lättåkt, hade förväntat mig en betydligt hårdare skida när Axel Naglich namn står på den. grym film för övrigt, Mt St Elias. Har inte åkt på normala watea 101 så har svårt att jämföra dem.
Okej, tack! Låter intressant att dom är rätt mjuka och lättåkta!
Den har ju samma mått ( i stort sett) som Scott Pure 193, har du möjligtvis kört dessa och kan jämföra?
Hur var dom i pisten? Det kanske inte är en "all-mountain" direkt??
Tror du "tailen" lätt blir skadad?

kappakomplett sa:
Jesper-am-Arlberg sa:
Okej, tack! Låter intressant att dom är rätt mjuka och lättåkta!
Den har ju samma mått ( i stort sett) som Scott Pure 193, har du möjligtvis kört dessa och kan jämföra?
Hur var dom i pisten? Det kanske inte är en "all-mountain" direkt??
Tror du "tailen" lätt blir skadad?
har inte testat scott pure. Pisten var inga problem tyckte jag, lättåkt som sagt, kör vanligtvis coomback och den kräver att man står på mer för att den ska carva bra. Tailen ska nog kunna hålla så länge du inte landar på några stenar eller bankar ner dem för hårt i marken.

Tillbaka
Topp