Vad är detta för något?

coretex

Ny medlem
Vad är detta för något?
Kan någon förklara för mig vad fan detta är..?? Och vad det heter..

Det ser ut som en snowboard fast istället för att stå vertikalt alltså som man står på en skateboard så ska man stå på den med båda bend bredvid varandra så som om man stod på ett par skidor..

Alltså med andra ord tänk er en sowboard fast man står riktad framåt med båda bennen ihop..

MVH Jim

Vad är detta för något?
Nej detta är inget skämt hittade nämligen en sådan i min nya lägenhet förmodligen har den gammal hyresgästen glömt kvar den. Och efter som jag varken stått på ett par skidor eller någonsin varit i närheten av något fjäll så hade jag ingen aning om vad det hette.. Skulle någon vara intesserad att köpa en sådan tro?? Jag menar om det är lönt att lägga ut den på blocket??

Vad är detta för något?
när det endå e massa dumma frågor så kan jag ställa en.. vad e hudar för ngt? man ska kapa till dom och så d vet jag.. men vad har man dom till?

Vad är detta för något?
lill_soder: stighudar är typ "klibbiga" saker man sätter på skidorna för att det ska vara lättare att gå uppför,tror jag.
nått sånt i alla fall...

Vad är detta för något?
coretex, ja möjligtvis har de ett antikvärde om ett par år... Monoski var populärt på 80-talet, om inte ännu tidigare.

lill_soder, stighudar som de egentligen heter, sätter man under ett par skidor för att kunna gå uppför. Man glider alltså inte bakåt med ett par stighudar.

Vad är detta för något?
Underbar kombination att diskutera monoski och stighudar i samma forum!
Jag har förvisso sett jvlgt feta stighudar men hittils ingen som använt dem till monoski.
Kanske finns det även speciella dubbel-Treckers? :)

Titta förresten på VAST-bidraget med monoskiåkaren om ni inte redan gjort det.

Vad är detta för något?
Monoski rules.

Om ni är i stöten och har tur får ni eventuellt se en monoskiåkare i backen... Det är jag.

Enda problemet är att mamma har slängt alla pappas overaller som han hade på 80-talet så jag är tvungen att åka i jeans. Det är lite opraktiskt, men det går att göra praktiskt genom att ha underställ under (givetvis) så man inte fryser, och så kan man stoppa ner jeansen i pjäxorna. Det gör att de inte blir så blöta nertill och man slipper frysa på after-skin!

P.S. Klicka på min länk så får ni se en jättesnygg bild på mig och min Elan, dock iklädd fartdräkt, men det var för att jag precis hade hoppat i poolen med skidan. Ville inte ha jeans då, av ovan nämnda anledning. (Ville inte frysa på afterskin)

Vad är detta för något?
Tänk att kombinera dessa härliga ting... Hudar och monoski, undrar hur det skulle funka att montera
diamirbindning och försöka gå med hudar under monoskin... ;-)

Vad är detta för något?
min farsa brukar köra puder med en monoski i borgafjäll varje år på klövertopparna...e grym puder åkning med dem...jag har testat men får faan inte till det...håller mig till bräda! men diggar monoski på nåt vis!
Stay black!

Vad är detta för något?
När vi ändå är inne på Monoskitemat så hoppas jag, för allas trevnad och fortsatta lyckligt liv att ni försöker få tag i nån del av Monoskifilmerna Apocalypse Snow! Det är ett packe (i min mening) pårökta fransmän som kombinerat monoski och actionfilm a la goda/onda. Har dock ingen aning var de finns att få tag i. Lycka Till!

Just det.... Kobinationen stighudar och monoski skule jag inte rekomendera... känns lite väl overkill!!

Vad är detta för något?
Monoskibilder från Åre, 2005.
Nån snubbe i baken som har tog det på allvar, ser tysk ut:
http://www.teambc.se/photo/index.php?dir=/Krilles+Bilder&page=&prev=P4070203.JPG

En polare på moniski, försöker se tysk ut:
http://www.teambc.se/photo/index.php?dir=/Freddes+Bilder&page=&prev=IMG_0265.jpg
http://www.teambc.se/photo/index.php?dir=/Freddes+Bilder&page=&prev=IMG_0269.jpg
http://www.teambc.se/photo/index.php?dir=/Freddes+Bilder&page=&prev=IMG_0271.jpg

Så jag säger bara: Har du en monoski, håll fast i den. Vårda den. Älska den. Åk på den!

Tillbaka
Topp