Vad är ditt säsongsmål? AKA Kan en vattendroppe lära sig nose butters?

målet är väl att kunna lägga en snygg 360 och förhoppningsvis också lära mig butters

Nose butter..? Känns som ett symptom på bihåleinflammation.

Målsättning 2015:
Operera rygg, den knarrar som en gammal dörr och varje rörelse känns som ett knivhugg...
Operera knä för tredje gången, det blir stort, blått och ömt långt innan man hunnit bli sugen på våfflor.
Sluta med naproxen, citodon och paraflex. Samt sluta med våfflor. Man blir slö, konstig och tjock...
Köpa nya stavar. Eventuellt blir det kryckor istället så det syns att man är handikappad. Finns det kryckor med puderkringla?

Vattendroppe sa:
Jag har aldrig gjort anspråk på att vara särskilt jibbig, jag drar mer åt lusekofta, tält och onödigt långa anmarscher. Men eftersom jag snubblade över tanken "bättre sent än aldrig", och att ser det förjädra kul ut att göra nosebutters i puder, ska jag, med dryga 3 månader i det jag inbillar mig kan vara det perfekta landet att lära sig nosebutters i, och en förkunskap som är epsilon mer än 0, ge nosebutters ett försök. Mina förkunskaper är att kunna hoppa och snurra ett varv på plan mark iförd promenadskor och att hjälpligt göra framåtvolter på studsmatta.
Vi väntar fortfarande med spänning på att höra resultatet! Kommer vi kunna se dig i backarna iår och slänga iväg nosebutters när du känner för det nu? Eller är det tillbaka till tältet och onödigt låna marsher som är planen för vintern?

tomas.gothberg sa:
*Målet är att få minst 50 dagars turande(splitboard).
*Minst 5 dagars övernattning ute på fjället i tält så man kan ta sig längre bort ifrån systemet.(Behöver dock inte vara i följd).
*Utveckla min förmåga att läsa av terrängen på ett mer effektivt sätt.
Lyckades med 2 av målen, men totalmisslyckades med 1.... Fick runt 60 toppturer & förmågan att läsa av terrängen blev betydligt bättre under säsongen, Dock så fick jag inte ens (1!!) natt i tält på fjället! Klent, Dåligt, Svagt.... Har ingen ursäkt förutom att jag gillade min säng alldeles för mycket!

TomasGothberg sa:
Vi väntar fortfarande med spänning på att höra resultatet! Kommer vi kunna se dig i backarna iår och slänga iväg nosebutters när du känner för det nu? Eller är det tillbaka till tältet och onödigt låna marsher som är planen för vintern?
Jadu, vad ska jag säga. Det blev några tappra försök under säsongen, men jag drogs mer och mer till mina stighudar, så det kom liksom av sig. Helt långt borta var jag inte, men de där sista 15-ish graderna i rotation var knepigt att få till. Säsongsmålet till i år är att lära sig 360, jag kom fram till att det förmodligen kan vara en bättre början :P Men får se, beroende på när och var och hur jag befinner mig i år kanske det blir revansch på nosebutters också!

Vattendroppe sa:
TomasGothberg sa:
Jadu, vad ska jag säga. Det blev några tappra försök under säsongen, men jag drogs mer och mer till mina stighudar, så det kom liksom av sig. Helt långt borta var jag inte, men de där sista 15-ish graderna i rotation var knepigt att få till. Säsongsmålet till i år är att lära sig 360, jag kom fram till att det förmodligen kan vara en bättre början :P Men får se, beroende på när och var och hur jag befinner mig i år kanske det blir revansch på nosebutters också!
Tips till 360. Poppa MASSOR och använd inte armarna så mkt utan använd HELA bålet för att starta rotationen. :)

PNyberg sa:
Vattendroppe sa:
TomasGothberg sa:
Tips till 360. Poppa MASSOR och använd inte armarna så mkt utan använd HELA bålet för att starta rotationen. :)
Även jag försöker bli bättre på mina 360s, och när jag försöker ta i med hela bålen så snurrar bålen först och ungefär halvvägs kommer benen ikapp och det blir en okontrollerad, ful och dålig piruett som oftast slutar med att jag har armarna på fel sida kroppen och stavarna pekande åt alla håll och kanter. Vad kan man göra åt det, tror du?

Cyklar sa:
PNyberg sa:
Vattendroppe sa:
Även jag försöker bli bättre på mina 360s, och när jag försöker ta i med hela bålen så snurrar bålen först och ungefär halvvägs kommer benen ikapp och det blir en okontrollerad, ful och dålig piruett som oftast slutar med att jag har armarna på fel sida kroppen och stavarna pekande åt alla håll och kanter. Vad kan man göra åt det, tror du?
Jag hade liknande problem förut och då var jag för upprätt när jag tryckte från hoppet/kanten. Numera så åker jag in brett med hela kroppen rätt lågt och sedan så vrider jag bort hela kroppen innan jag lättar från kanten, så jag är med överkroppen och blicken redan ,ca, 180 och försöker hela tiden ha överkroppen lite böjd för att vara kompakt i luften. Det sista har hjälpt väldigt mycket.

Timingen är otroligt viktig. Man kommer ju efter med benen per automatik eftersom du spinner med överkroppen först så vad jag försöker göra är att få ihop fötterna och få de tätt under mig så fort jag kan efter uthoppet. Det är det jag menar med kompakt i luften.

Personligen så hade jag lättare att lära mig rätt teknik från att hoppa på naturliga hopp eftersom jag måste poppa mycket mer för att komma runt än vad man behöver i ett parkhopp. Slutet av en pipe funkar också väldigt bra eftersom det blir lite mer step-up liknande än step down som de flesta hoppen känns som..?

Hehe. Jag känner mig inte helt som rätt person att ge tips om detta menneeeh :P Jag lärde mig det väldigt fint förra säsongen och då gick jag från att vara as kass på det till att kunna göra det så kontrollerat att jag kunde dra en trea från en platt pistkant ner i offpist (dock mjukt och fint i Stryn..men ändå). Mitt mål var att göra minst en trea om dagen men spenderade ca 10 dagar i Tryvanns lilla park för att nöta nöta nöta. Mycket för mig handlade om att bli komfortabel i att hoppa från kanten och ha huvudet vänt bort från färdriktningen. När väl det kändes bra så började saker och ting falla på plats.

Bjuder även på entrea från Stryn

Tillbaka
Topp