Vad är jibbing igentilige?:S

Fillez

Ny medlem
va är jibbing igentiligen? är det när man bara som min kompis sa att man railar och inte hoppar på 'big jumps' lr är det när man hänger i backen oavsätt om det är bara rails lr big jumps, att man hänger där o hoppar och så..? och när man jibbar ere väll så att man inte gör så mkkt annat än att hoppa? jag vet inte..skulle va rätt bra och veta! jaja hare bra hoppas på svar..!

Jibbing kommer från början från Snowboard scenen. Det är när du railar och åker på saker som ej är byggda av snö. Jibbing kan även vara när du bara leker runt på planmark på skidorna. Kan nästan liknas med skidbalett även om många nog inte vill förknippa sin åkning med det...

Jibbing... det är vell när man far omkring å hoppar i big-jumps droppar från tak, railar på räcken, åker baklänges m,m igentligen kan man säga att jibbing e som en attityd, typ som "fjortis" fast en annan attityd, stora byxer, blänkande googels! nitbälte, virkad mössa! ja det e ju nästan som en attityd som man kan kalla "femtonis" eller "sextonis" haha = 15 och 16 haha!

asså far man ju omkring i backen å leker cool!

ps: inte jag! haha

Jibbing tycks också vara det enda ord som är lätt att stava till i denna tråd... :P
Jag trodde jibbing var hopp lite här och där också. Men jag kan ha fel...

Patetiskt. Ni trycker ner jibbare bara för att vi ser "tuffa" ut och utövar andra disipliner än er

Jibbing, jag har iaf fått den bilden att det är t.e.x då man åker om kring i parken, kanske hittar en snöhög nära ett räcke mitt i stan å börjar raila. helt enkelt är man gillar att leka med laggsen. Raila, hoppa m.m

Fast jag är inte säker, jag tror bara det.

varför ska alla vara så inriktade på en sak... jibbing är ju knappt skidåkning utan akrobatiska övningar... lär er åk bra först och åk mycket off-pist för det är verkligen skidåkning och sen kan man ju förstöra sin svindyra lagg på en järnstång :)

Jibbing e soft och det ser jävligt layback ut..men själv försöker jag att blanda upp det lite...racea med polarna e ju super...sen kan man hänga i parken när snön har blivit lite sämre på eftermiddagen...Perfekt blandning.

Åh ska man vara en riktig fett cool jibbare. Så ska man ha en hjälm...med en skärm under. En alldeles för stor jacka, och ett par feta byxor me häng och med nitbälte. Sen ska man en snorig jävla näsduk me skit på och stoppa den i bakfickan. Sen ska man ha de nya okley gogglarna me spegel.... och uppkäftig ska man också vara. Annars är man ingen jibber...................

Den ändå som prickat in den rätta förklaringen på jibbing är Freeriders. Det kommer från snowboarden och var de brädåkarna som åkte runt med 1 meters stance och bara höll på med flatlandtricks.

Nu idag används det väl framförallt för skidåkare som hoppar, railar, kör pipe osv.

Men jag skulle vilja ändra lite på namnen. Skidåkare som hoppar och grejar tycker jag ska heta skibbers och brädåkare som hoppar och grejar ska heta snibbers. Då heter de nästan samma sak båda två men det skiljer sig ändå lite i namnet.

Tillbaka
Topp