Vad är "kick, kicken " som står i alla beskri..

alexillusion

Ny medlem
vad är kick , kicken som står i många beskrivningar på alla jacobs tricktips (T.ex. jämn och flack kick)

/Mvh Alex

först in-runet (där man åker in mot hela hoppet) sen kicken själva saken som man flyger från sen platån det mellan kicken och landningen och sen såklart landningen! god jul =)

Senast ändrad:
Det var faktiskt en klurig fråga, trodde själv som face-plant sa att kicken endast är uthoppet men nu när jag började fundera kanske hela hoppet är en enda stor "kicker".

Inrunnet kan ni inte räkna in på "hoppet" utan det är ju bara vägen till hoppet.
Jag tror det beror på lite hur man ser det, liksom vad är kicken på ett JOI hopp, normalt bigjump, litet bigjump och ett puckelhopp? Alla är ju så olika, att det blir svårt att bedömma.

Jag tror nog ändå, att kicken är själva uthoppet men att ett helt hopp även kan benämnas kick, kicker eller så och då främst bc-kickar!

Knasigt struligt faktiskt, fråga Laffa!

Senast redigerad av en moderator:
FelixL sa:
Det var faktiskt en klurig fråga, trodde själv som face-plant sa att kicken endast är uthoppet men nu när jag började fundera kanske hela hoppet är en enda stor "kicker".

Inrunnet kan ni inte räkna in på "hoppet" utan det är ju bara vägen till hoppet.
Jag tror det beror på lite hur man ser det, liksom vad är kicken på ett JOI hopp, normalt bigjump, litet bigjump och ett puckelhopp? Alla är ju så olika, att det blir svårt att bedömma.

Jag tror nog ändå, att kicken är själva uthoppet men att ett helt hopp även kan benämnas kick, kicker eller så och då främst bc-kickar!

Knasigt struligt faktiskt, fråga Laffa!
Jag skulle dock vilja säga att i svackan där det börjat gå uppåt tills kanten är själva kicken. Men det är bara hur jag ser på det sen hur rätt/fel det är har jag ingen aning!

I ett "vanligt" hopp (nästan alla hopp utom step-downs), kan man väl säga att kicken börjar där det börjar gå uppåt, när man åker...
Men som FelixL säger, det är nog mindre del som räknas som kick i parken, än i ett BC-kicker, right?

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp