Vad är mogulskidor?

Robbott

Ny medlem
Vad är mogulskidor?
Hej

Jag var inne på Heads hemsida och såg mad_trix mogul. Vad är en mogul skida?
Vad är den till för?

Ser väldigt smal ut.

Vad är mogulskidor?
äh lägg av nu simon! klart som fan att muslimska härskarna hade mogulskidor! fast det var iofs med gamla designen och lite mjukare flex...

Vad är mogulskidor?
det är puckel....och det finns ross scratch mogul, dynastar tm twister, salomon 1080 mogul, fischer lunar, atomic...,k2 ca Brawler... och völki ....alla dom e puckel

Vad är mogulskidor?
Borde egentligen inte puckellagg vara bättre i parken jämfört med vanliga twintips, med tanke på de rundade kanterna.. måste vara bättre på rails..

Vad är mogulskidor?
Jag tror det är puckel, och sen så kommer en fetingsärskrivning, skidor... Kan inte några till skriva att det är skidor avsedda för puckelpist? För tusan gubbar, sluta att skriva exakt likadana svar om rätt svar har kommit fram! Det kan väl vara ok att kanske lägga till vilka märken som finns, och kanske driva lite om några indier som gillar puder, men bidra till tråden, dra den inte i smusten!

Simon, har du kollat i en uppslagsbok eller? Jag gjorde det och det stod att de faktiskt åkte på mogulskidor, de allra tidigaste på 800-talet använde längdåkningsskidor från Atomic men de var lite dåliga. Maharajderna ville ha lite mer bredd under pjäxan...

Vad är mogulskidor?
meen...skillnaden är: dom är smalare för att lättare komma imellan pucklarna, dom har en ganska rak form alltså inte timglas/CARVE för att inte skära ur o.s.v sen så är dom något lättare för att kunna åka bra i dom

Vad är mogulskidor?
hmm. heter fichers puckellagg "fischer lunar" tillåt mig småle.. det påminner mig om en internet sida när jag var unga för unga vilsna människor utan mycket till liv..mycket lustigt
ha det

Tillbaka
Topp